Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Skoda Superb

Voor een artikel van een Skoda Superb enige tijd geleden wat foto's getrokken. Toen nog met mijn Panasonic FZ-20 (5MP, 2005) dus niet de allerhoogste kwaliteit, bewerkte jpegs.

ExposureTime : 1/80Sec
    FNumber : F2,8
    ExposureProgram : Program Normal
    ISOSpeedRatings : 80
    FocalLength(35mm) : 36(mm)

ExposureTime : 1/200Sec
    FNumber : F4,0
    FocalLength(35mm) : 36(mm)

ExposureTime : 1/400Sec
    FNumber : F4,0
    FocalLength(35mm) : 73(mm)
    Panasonic FZ20 - Nikon D300s
    Wonka Photography - Flickr

Re: Skoda Superb

Verbeteringen: altijd lichten aan (allemaal, ook mistlichten), banden draaien (dynamisch effect), polarisatiefiltertje (ramen), ...

Je tweede vind ik de beste van de drie.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

foto een:
      zeer veel reflecties van de achtergrond in de carrosserie.
      band afstoffen.
      foto staat te schuin, afgezaagd truukje wat meestal niet werkt.

foto twee: de beste van de reeks.
      interessante vrij neutrale locatie.
      Skoda staat er iets te klein op, vermits die toch het onderwerp is.
      (zware) lensvertekening corrigeren.

foto drie:
      te drukke omgeving.
      al dat ijzerwerk lijkt wel het onderwerp in plaats van de auto.

Comment

Je tweede zou de beste moeten zijn van de serie, maar je moet al een kenner zijn om te
        weten dat het hier om een Skoda gaat. En dat kan toch nooit de bedoeling zijn. De andere
        twee foto's hebben te veel last van hun omgeving.

Comment

@ Ajuin,
          Lichten aan kan ik inkomen, maar mistlichten zeker niet, is toch geen gepimpte Golf?
          Banden draaien begrijp ik, maar was niet echt de bedoeling van er een dynamisch effect in te steken, het blijft een wagen die zich profileert als budget beenruimtewonder zonder de pretentie te hebben een dynamische karakter te hebben.
          Wat betreft de reflecties en polarisatiefilter betreft, heb je 100% gelijk. Zo ver was ik destijds nog niet
          De kadrering was inderdaad een beetje moeilijk gezien de beperkte ruimte (stond met mijn rug tegen een andere stapel) en beperkte breedhoek (36mm). In welke situaties vind je deze "truc" beter werken of hoe kon ik de kadrering anders aanpakken/verbeteren? (met hetzelfde materiaal uiteraard)

@ Control-Z
          Banden afstoffen kan ik inkomen, maar dat maakte voor mij net deel uit van het geheel, een ruigere omgeving (havengebied). Lijkt misschien een goedkope achterafverdediging maar "afgelikte" foto's waarbij wagens superproper in een ruige omgeving staan ogen dikwijls goedkoop/artificieel vind ik. (is uiteraard persoonlijk)

De lensvertekening bij de tweede foto heb ik al een groot stuk gecorrigeerd maar het lukte inderdaad niet van het geheel volledig neutraal te krijgen jammergenoeg. Hij staat er inderdaad een beetje klein op, maar wou graag de omgeving (kolommen) er ook bij, anders leek de foto nogal "leeg".

@ Doudeke
          Begrijp ik, maar de foto's kwamen terecht in een artikel dus wist je bij voorbaat over welke wagen het ging natuurlijk Het is uiteraard anders als je ze los van het artikel voorgeschoteld krijgt.

Comment

Nog een poging gedaan de vervorming te corrigeren:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den willem Bekijk bericht
              @ Ajuin,
              maar was niet echt de bedoeling van er een dynamisch effect in te steken, het blijft een wagen die zich profileert als budget beenruimtewonder zonder de pretentie te hebben een dynamische karakter te hebben.
              Oorspronkelijk geplaatst door den willem Bekijk bericht
              @ Control-Z
              Banden afstoffen kan ik inkomen, maar dat maakte voor mij net deel uit van het geheel, een ruigere omgeving (havengebied). Lijkt misschien een goedkope achterafverdediging maar "afgelikte" foto's waarbij wagens superproper in een ruige omgeving staan ogen dikwijls goedkoop/artificieel vind ik.
              Eerst is het een budget ruimtewonder zonder dynamiek, en plots een ruig effect en niet superpropere wagen?

Je aanpassing is wel goed. Al bij al een goede foto hoor. Neutraal, statisch, hoort bij een klassewagen als de Superb. Enkel het witte randje van de wielen wegwerken...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Haha ok ok, daar heb je me
                Ik geef toe dat de consistentie misschien een beetje zoek is in de reeks, maar wou met de twee foto's ook een beetje een andere sfeer opwerpen, de wijde foto neutraal en statisch, zoals je zelf aanhaalt, t.o.v. een ruige omgeving en de tweede zou een beetje "fake" lijken als hij er met propere banden zou staan, alsof hij er neergezet is zonder te rijden. Een beetje als een deftig iemand die toch een klein vlekje op zijn kleren heeft doordat hij/zij zonet iets gedaan heeft wat niet bij die persoon past.

Heb het horizontale perspectief wat moeten aanpassen en de barrel distortion ook wat verder aangepakt, het was inderdaad nog verre van perfect.

Bedankt voor de commentaar alvast!

Comment

Working...
                X