Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De foto geeft perfect de sfeer weer van volgend gedicht:
In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.
We are the dead. Short days ago
We lived, felt dawn, saw sunset glow
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.
Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders fields.
Hé, bedankt voor de reacties. Ik onthou er vooral van dat de compositie idd nog beter kan. Inzake bewerking en kleur leerde ik dat smaken verschillen (gelukkig maar, anders zou het maar een eentonige wereld zijn) maar ik zal er toch op letten om het niet al te zwaar te maken. 'k vond toch vooral de sfeer belangrijk.
De foto geeft perfect de sfeer weer van volgend gedicht:
In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.
Mooi en bekend gedicht maar graag wijs ik erop dat dit gedicht gaat over Wereldoorlog 1 (14-18) en dat deze oorlog zich vooral afspeelde in de loopgraven te West-Vlaanderen.
Wat de foto laat zien is een militair kerkhof van de 2de wereledoorlog (40-45) en ,zoals de titel aangeeft, zich bevind in de Ardennen (gesneuveld enkele dagen na het ardennenoffensief)
Dit doet geen afbreuk nog aan de foto, nog aan het gedicht, ik wou gewoon eens op de correctheid van de feiten wijzen.
Comment