Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kikker...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kikker...

    hier nogmaals een foto van 1 van m'n kikkers deze is 2 cm groot en rdelijk schuw dus niet makkelijk op foto te zetten,de lichtplekken zijn moeilijk te vermijden daar er vals licht aanwezig is,alle raad is welkom...of


    Uploaded with ImageShack.us

    Camera Model: Panasonic (DMC-FZ38)
    Lens Focal Length: 19.40 mm ()
    Shutter Speed: 1/25 sec
    F-Number: F3.6
    ISO: 400
    Compensation: EV -66/100
    geen flits gebruikt
    mvg ventri
    Nikon D90 18-105 VR kitlens
    Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
    grtz ventri

  • #2
    Re: kikker...

    Eerste bemerking...
    Ik vind dit een meer dan behoorlijk resultaat om met een bridge-camera op ISO400 genomen te zijn.

    Ik vind de compositie vrij goed gekozen, met de kikker die nog ruimte voor zich heeft. Hij heeft die kleuren omdat hij niet te erg zou opvallen in het groen, en dat toont hij hier ook. Qua onderwerp komt hij er ook goed uit, door de scherpstelling en DOF.
    Wat ik aan deze foto iets minder vind, maar dat kan jij waarschijnlijk niet helpen, zijn de witte vlekken van het licht doorheen de foto.

    De foto is zonder meer toonbaar, en op afdruk zal hij m.i. beter zijn dan op het scherm, maar de ISO400 laat zich toch een beetje zien, in het ruis. Gezien de gebruikte sluitertijd, vermoed ik echter dat je zeker voor de goede instellingen gekozen hebt, mits je bij een sluitertijd van 1/25ste al ruim beroep doet op je beeldstabilisator.
    M.a.w. heb je er wat mij betreft, de best mogelijke foto van gemaakt.

    Mvg
    Chris

    Comment


    • #3
      Re: kikker...

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Eerste bemerking...
      Ik vind dit een meer dan behoorlijk resultaat om met een bridge-camera op ISO400 genomen te zijn.

      Ik vind de compositie vrij goed gekozen, met de kikker die nog ruimte voor zich heeft. Hij heeft die kleuren omdat hij niet te erg zou opvallen in het groen, en dat toont hij hier ook. Qua onderwerp komt hij er ook goed uit, door de scherpstelling en DOF.
      Wat ik aan deze foto iets minder vind, maar dat kan jij waarschijnlijk niet helpen, zijn de witte vlekken van het licht doorheen de foto.

      De foto is zonder meer toonbaar, en op afdruk zal hij m.i. beter zijn dan op het scherm, maar de ISO400 laat zich toch een beetje zien, in het ruis. Gezien de gebruikte sluitertijd, vermoed ik echter dat je zeker voor de goede instellingen gekozen hebt, mits je bij een sluitertijd van 1/25ste al ruim beroep doet op je beeldstabilisator.
      M.a.w. heb je er wat mij betreft, de best mogelijke foto van gemaakt.

      Mvg
      Chris
      de witte vlekken zijn van het vals licht van het paludarium(waar ik spijtiggenoeg nog niks aan kan verhelpen)alle foto's die ik maak zijn meestal zonder flits om de beste kleuren te bekomen...moest ik de iso naar beneden trekken m.n. op 200 zou de foto mss wat minder ruis hebben maar dan niet zo scherp op de foto staan...het is zoeken geblazen met een bridge van 1 dag oud en de keus op een nikon d90 hebben gelegd...maar de verhuis van een app. naar een huis gaat voor
      volgend jaar komt de d90 of d95 zeker in aanmerking
      mvg ventri
      Nikon D90 18-105 VR kitlens
      Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
      grtz ventri

      Comment

      Working...
      X