Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zus in de tuin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zus in de tuin

Hallo allemaal,

Deze namiddag heb ik een shootje gehouden met mijn zus in de tuin (nog altijd aan het oefenen met mijn compact).
    Dit vind ik de mooiste foto's, graag jullie eerlijke mening.

Alvast bedankt!

Re: zus in de tuin

[Mod]
    Kan je de links even nakijken aub? Slechts 1 foto is zichtbaar, gevolgd door 2 kruisjes.

Edit: aha! 't is al opgelost

Comment

lichte kleding is vragen om moeilijkheden hoor.
      is er een mogelijkheid je camera zelf in te stellen?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Sluitertijd en diafragma heb ik zelf ingesteld, maar voor diafragma kan ik maar kiezen uit twee waarden... Iso stond op automatisch.

Comment

foto één vind ik goed: compositie en camerastandpunt.
          foto twee iets minder creatief.
          foto drie niet zo geslaagd. er zit geen vorm meer in het lichaam, het is een prop kleding geworden.

Comment

Ik vind foto 3 veruit de beste, leuk perspectief en goed met de kleuren gewerkt. Foto 2 is niet mis maar redelijk "gewoon" en met foto 1 heb ik het een beetje moeilijk omdat er niet echt een onderwerp is (mijn ogen worden nergens naartoe geleid).
            http://www.nicolasdecorte.be

Comment

De omzetting van de eerste twee foto's kan me niet echt bekoren. Ik zie geen zwart tussen het grijs en het wit. Ik meen ook dat deze omgeving zich minder leent tot zwart-wit, omdat er overwegend groen, bruin en grijs in de foto zit, wat in zwart-wit allemaal grijs wordt.
              Foto 1 vind ik verder geslaagd, met de terugkerende bogen en het gebruik van de groothoek. Foto 2 vind ik evenzeer geslaagd, omdat hij toch wel een beetje "rust" en omgeving meegeeft. Minder daar is dat rechterbovenhoekje, dat evenals het wit van het kleedje uitgebrand is.
              Foto 3... toch wat moeite mee. Ik vraag me af wat de geportretteerde er zelf van vindt ?

Mvg
              Chris

Comment

Bedankt voor de commentaren!

Het model was eigenlijk vrij tevreden met de foto's (behalve de piepende bh op de laatste)

Hoe kon ik die uitgebrande delen vermijden? Of reikt dat buiten de mogelijkheden van mijn compactje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eurydice Bekijk bericht
                  Bedankt voor de commentaren!

Het model was eigenlijk vrij tevreden met de foto's (behalve de piepende bh op de laatste)

Hoe kon ik die uitgebrande delen vermijden? Of reikt dat buiten de mogelijkheden van mijn compactje?
                  Dat reikt niet buiten de mogelijkheden.
                  Er zit normaal op elk compactje een belichtingscompensatie...
                  Er zijn hier al boeken over geschreven op dit forum, over correct belichten.
                  In 't kort komt het er op neer dat elke digitale camera als referentie 18% grijs neemt.
                  D.i. het grijs van de grijskaart, voor de lichtmeting.
                  D.w.z. dat als je niets veranderd aan de instellingen van de camera, je camera een gemiddelde gaat berekenen over heel het beeld van 18% grijs.
                  Zitten er meer donkere dan lichte partijen in een foto, dan ga je moeten onderbelichten.
                  Zitten er meer lichte dan donkere in een foto, ga je moeten overbelichten.
                  Mijn compactje staat standaard op -0,3 EV, maar soms is + of meer - nodig. Als ik dit even aanpas, krijg ik toch een correct belichte foto.
                  Nog iets dat belangrijk is, voor de dynamiek van je beeld, m.a.w. voor het geheel van het contrast tussen licht en donker, is de keuze van de juiste witbalans. Hoe juister hij is, hoe meer dynamiek je in het beeld kan brengen. Hoe juister alles is, hoe beter je beeld gaat worden en hoe meer je er nadien mee kan doen.

Mvg
                  Chris

Comment

Ik vind de 3de foto de leukste, maar ik denk dat ik hem liever in kleur zou zien, vrolijk en fris : ) .

Groetjes Jona

Comment

Working...
                    X