Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aaaaargh!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aaaaargh!

Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

Re: aaaaargh!

portretten met open mond is not done. Het licht lijkt me geflasht en straalt geen sfeer uit.

Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      portretten met open mond is not done. Het licht lijkt me geflasht en straalt geen sfeer uit.

Nerdi
      Ivm het licht geef ik je gelijk, ik ben nog aan het sparen voor een externe flitser en moet nu deze nog gebruiken van de camera zelf. Momenteel moet ik dus nog roeien met de riemen die ik heb.

Ivm je reactie "portretten met open mond is not done" schenk ik niet veel aandacht aan, dit is een persoonlijke mening wat mij betreft en ieder heeft daar zijn eigen idee over. Met alle respect voor die van u, maar ik vind het wel kunnen. Liefst wil ik graag opbouwende kritiek over de compositie, techniek, belichting, etc...

Maar ik wil je ook even vermelden dat ik al een aantal reacties hier las van jou, en ik vind dat je elke comment post met een ego van hier tot in Tokio, alsof je de allerbeste bent in foto-land... Iedereen (vooral degene in de "beginnershoek") zit hier om te leren, niet om "bekeken" te worden als een idioot op gebied van fotografie!

Doch, bedankt voor je reactie.
      Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eressea Bekijk bericht
        Ivm het licht geef ik je gelijk, ik ben nog aan het sparen voor een externe flitser en moet nu deze nog gebruiken van de camera zelf. Momenteel moet ik dus nog roeien met de riemen die ik heb.

Ivm je reactie "portretten met open mond is not done" schenk ik niet veel aandacht aan, dit is een persoonlijke mening wat mij betreft en ieder heeft daar zijn eigen idee over. Met alle respect voor die van u, maar ik vind het wel kunnen. Liefst wil ik graag opbouwende kritiek over de compositie, techniek, belichting, etc...

Maar ik wil je ook even vermelden dat ik al een aantal reacties hier las van jou, en ik vind dat je elke comment post met een ego van hier tot in Tokio, alsof je de allerbeste bent in foto-land... Iedereen (vooral degene in de "beginnershoek") zit hier om te leren, niet om "bekeken" te worden als een idioot op gebied van fotografie!

Doch, bedankt voor je reactie.
        Dank voor de persoonlijke aanval. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Je foto is uiteraard perfect. Sorry dat ik me veel moeite doe om ernaar te kijken en vooruit te helpen.
        Geen probleem hoor. Ik ben geen beginner (ik ben zelfs een gediplomeerd fotograaf) en wilde maar wat info meegeven. Have fun.

Nerdi.

NB. Die externe flitser zal niet helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Dank voor de persoonlijke aanval. Je foto is uiteraard perfect. Sorry dat ik me veel moeite doe om ernaar te kijken en vooruit te helpen.
          Geen probleem hoor. Ik ben geen beginner en wilde maar wat info meegeven. Have fun.

Nerdi.

NB. Die externe flitser zal niet helpen.
          Mijn bericht niet goed gelezen dan?

Ik heb je bedankt voor je comment, ik heb je ook volledig gelijk gegeven ivm de belichting, maar ik vind dat een foto met open mond wel moet kunnen en vind zoiets dus ook eerder subjectief.

Maar inderdaad, ik vind ook dat de manier waarop jij een comment plaatst soms serieus aanvoelt als dat jij er véél meer van kent/weet dan beginners, wat ook zo is uiteraard want je bent er waarschijnlijk al een pak langer mee bezig dan ons, maar we zijn hier toch om elkaar te helpen en niet om te laten aanvoelen dat "seniors" er al meer van weten dan beginnertjes ...

Nu, goed, bij deze mijn excuses voor de "persoonlijke aanval" want blijkbaar bedoel je het niet zo als de manier waarop het bij mij over kwam.

NB: waarom helpt een externe flitser hier dan niet bij ? hoe moet ik de belichting dan wel correct krijgen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eressea Bekijk bericht
            Mijn bericht niet goed gelezen dan?

Ik heb je bedankt voor je comment, ik heb je ook volledig gelijk gegeven ivm de belichting, maar ik vind dat een foto met open mond wel moet kunnen en vind zoiets dus ook eerder subjectief.

Maar inderdaad, ik vind ook dat de manier waarop jij een comment plaatst soms serieus aanvoelt als dat jij er véél meer van kent/weet dan beginners, wat ook zo is uiteraard want je bent er waarschijnlijk al een pak langer mee bezig dan ons, maar we zijn hier toch om elkaar te helpen en niet om te laten aanvoelen dat "seniors" er al meer van weten dan beginnertjes ...

Nu, goed, bij deze mijn excuses voor de "persoonlijke aanval" want blijkbaar bedoel je het niet zo als de manier waarop het bij mij over kwam.

NB: waarom helpt een externe flitser hier dan niet bij ? hoe moet ik de belichting dan wel correct krijgen ?
            Het slechtste licht voor (kinder) portretten is hard licht dat relatief van voren komt. Je krijgt een vollemaan gezicht met schaduwen links en rechts van de neus dat het geheel kunstmatig (geflitst) doet uit zien. Je moet de flitser off camera gaan beginnen plaatsen. Beter is de opname schuin voor een diffuus venster te nemen, met een reflectie scherm aan de andere zijde om de harde schaduwen weg te nemen.

Comment

Jerry!! Jerry!! Jerry!!

Nee ff On-topic ...
              Let volgende keer dat zijn volledige hoofdje erop staat (bovenkant). Inderdaad jammer van de schaduw van zijn kin... Probeer volgende keer misschien met natuurlijk licht

Groetjes

Comment

Iemand met lange tenen moet hier geen foto's zetten.
                Ik vond de kritiek zeer terecht;
                Mvg
                Smaken verschillen

Comment

Off topic: Ik versta beide partijen, over 1 foto zitten ze op 2 verschillende sporen.
                  De reactie van nerdi zal wel kloppen, maar eressea vat dit op omdat er geen verduidelijking bij is (hoe bv door de belichting wel wat sfeer uit te stralen).
                  Het zal misschien best zijn dit topic door een moderator te laten opkuisen ondertussen dat nerdi en eressea samen een pint gaan pakken .
                  Voor zover mijn psychologische "ahum" bijdrage.

On-topic: Over de belichting ga ik mij niet uitspreken, maar ik denk dat dezelfde mimiek onder betere belichtingstoestanden mooi zal uitkomen in zwart-wit.
                  Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Working...
                  X