Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
de compo niet zo.
je zou een keuze kunnen maken of de voorgrond of het gebouw.
tis nu beide en daarom komt het gebouw er wat bekaaid af, past nog maar net binnen het kader.
grt,bouk.
Let misschien ook op de zon ... De zon is net achter het gebouw gedraaid, wanneer je een uurtje vroeger was ging de voorgevel er mooi belicht opstaan. Nu is het nogal veel schaduw
de compo niet zo.
je zou een keuze kunnen maken of de voorgrond of het gebouw.
tis nu beide en daarom komt het gebouw er wat bekaaid af, past nog maar net binnen het kader.
grt,bouk.
Akkoord hiermee. Ik vind het alleszins teveel voorgrond. Wel scherp en clean.
@FestinaLente : Wat bedoel je juist met "spiegel de foto eens horizontaal..." Ik heb er waarschijnlijk een verkeerd beeld over waardoor ik het niet goed begrijp.
Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro
@FestinaLente : Wat bedoel je juist met "spiegel de foto eens horizontaal..." Ik heb er waarschijnlijk een verkeerd beeld over waardoor ik het niet goed begrijp.
Inderdaad een "verkeerd" beeld, maar wel een foto die veel beter kijkt. Je moet er natuurlijk mee kunnen leven dat het een "verkeerd" beeld is .
Je zou nog een paar correcties kunnen doen, zoals bijvoorbeeld de muur op de voorgrond iets donkerder maken, waardoor de aandacht beter naar de achtergrond gaat.
De mensen die voor mij commentaar gaven, hebben m.i. ook voor een stuk gelijk, maar 't is geen slecht gemaakte foto, compositorisch rekening gehouden met de sterke punten in de foto, en een invoerende diagonale lijn. Gespiegeld, doet deze lijn m.i. nog veel beter haar werk.
Compositorisch is de foto minder geslaagd. Je hebt ruimte zat toch priemt het gebouw
haast door het dak uit. Terwijl zulke gebouwen nu net ruimte moeten hebben om hun
eigen sfeer en rust uit te ademen.
Comment