Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Het is allemaal wat beter te bekijken als je:
1 De foto's maximeert op 900 pixels over de langste zijde.
2 De foto's centraal op het scherm weet te plaatsen.
Het klopte inderdaad, de langste zijde was nog geen 900 pixels, dit heb ik nu veranderd.
Centreren van de foto's op het scherm, moet ik nog even uitzoeken hoe dit moet. Is dit misschien gewoon de link van de foto centreren of werkt dit niet?
Het klopte inderdaad, de langste zijde was nog geen 900 pixels, dit heb ik nu veranderd.
Centreren van de foto's op het scherm, moet ik nog even uitzoeken hoe dit moet. Is dit misschien gewoon de link van de foto centreren of werkt dit niet?
spijtig dat EXIF niet meer in foto aanwezig is
want die eerste foto is niet zo goed gelukt eigenlijk
met EXIF kan men evt al zien wat je beter kan doen
bij tweede foto is 't spijtig dat de crowdsurfer er ni volledig opstaat
maar is goed qua belichting
overbelicht rechts onderaan vind ik minder erg dan t feit da je onderwerp onderbelicht is
bij concertfotografie gebruik je best spotmeting op onderwerp
zodat dat tenminste goed belicht is
overbelichte spots en zo is geen probleem in concertfoto's
wat ook belangrijk is: de goeie momenten eruit halen
bvb ni te veel tegenlicht tenzij je graag es een silhouet hebt
k hoop dat je dit ziet als constructieve commentaar
Ik ga er volgende keer zeker op letten en eens uitzoeken wat spotmeting juist inhoudt, want ben nog een echte leek.
Het tegenlicht varieert enorm snel op een concert, dus ik ga me inderdaad moeten oefenen om te wachten tot het juiste moment.
't probleem met zo'n lens is dat ze ni erg lichtsterk is (2.8 of beter)
en zeker als je begint in te zoomen
foto 2 bvb op 6.3 al
je kan dat natuurlijk compenseren met verhogen van ISO
maar gaat op den duur wel ruis geven in je foto's
k weet niet of jouw Canon spotmeting heeft
maar k denk wel een centrale meting
dan moet je wel met centraal focuspunt werken
Comment