Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een "echte" beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een "echte" beginner

Hey,

Ik heb me net een Canon G11 aangeschaft en ben hiermee dus vollebak aan't oefenen. Ik moet nog super veel van dit ding leren en ben dus een mega amateur. Toch wil ik deze foto's even met jullie delen. Ik vond het een mooi moment omdat het stadje nog volop in de zon lag en er achter een onweer aan het dreigen was.
    Ik zal me hier op het forum dus nog wel wat verdiepen want ken zelfs nog helemaal niks van de vele termen die jullie hier gebruiken.
    Toch zijn alle reacties meer dan welkom, complimentjes natuurlijk ook!

Europese Oehoe

Dreigend onweer boven Vrsar Kroatië.

Chili Arend

Re: Een "echte" beginner

Allereerst welkom hier op het forum. De beoordelingen kunnen soms hard zijn, maar daar leer je dan wel weer veel van Ik zal maar eens beginnen.

#1 Mooi scherp waar hij scherp moet zijn, alleen de compositie is wat minder en de achtergrond past er ook niet echt bij.

#2 Ook hier geld weer dat de compositie niet al te best is, probeer het onderwerp eens wat meer op één derde van de foto te zetten, zoek maar naar gulden snede. Ook lijken de huisjes op de berg wat overbelicht.

#3 Erg overbelicht en flets. Probeer het contrast/belichting eens bij te werken in photoshop.

Ik hoop dat je er iets mee kunt
    ---

Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

Comment

Foto 2 is lekker dramatisch.

Foto 1 heeft teveel rommel op de achtergrond en links.

Foto 3 is idd te 'flets'.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

2de vind ik prachtig. Omdat ik zelf ook fotos waan het nemen was in vrsar tijdens dat onweer. Wat een toeval.
        Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

Comment

Reacties mogen hard zijn daar leer ik het meeste uit. Ik heb nog een lange weg te gaan... :-) Photoshop daar ken ik nog niet veel van maar daar kan ik ook wel eens mee beginnen te oefenen maar ik wil liever eerst mooie foto's leren maken voor ik daar ook mee begin...
          @ Vuokko: Wij verbleven in Porec van 21 tot 28 juli. Was het ook in die periode dat je daar was? Is wel een mega toeval dat we hetzelfde onweer in hetzelfde dorpje gezien hebben.

Comment

De 2de vind ik prachtig, de dreiging kun je bijna voelen.
            Moest je de voorste boot wat meer naar rechts hebben geplaatst (of jijzelf wat opschuiven naar links ), ging het een "panoramischer" plaatje geweest zijn, nu staat de boot meer centraal en is het dreigende onweer bijzaak.
            Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Wij waren er een weekje later en dus ook een ander onweer:

[Mod-Sannepoes]
              Zoals je in het forumreglement kan lezen, graag geen eigen foto's plaatsen in het topic van iemand anders.
              Last edited by Sannepoes; 16 augustus 2010, 07:07.
              Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

Comment

Foto 2 is een goeie. Hij was bijna 'zeer goed' maar daarvoor staat de boot inderdaad té centraal.
                Zelf zou ik hem ook nog wat rechtzetten. De waterlijn loopt af naar links.
                Retinas
                Canon EOS 50D, 18-200mm IS

Comment

Bedankt voor de reacties... Op naar de volgende die ik het waard vind om hier te posten...

Comment

Working...
                  X