Heb een paar maand geleden eindelijk de overstap gemaakt van een kleine compact camera naar mijn eerste spiegelreflex. Een nieuwe wereld gaat voor me open. Ik moet echter nog veel leren maar hier toch enkele fotos van op de kinderboerderij.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kinderboederij
Collapse
X
-
-
Re: Kinderboederij
Voorkeur voor foto 2.
Foto 1 zal voor jou persoonlijk wel mooi zijn, omwille van het feit dat het een foto van je spruit is. Maar voor mij mag al de achtergrond die er nu nog opstaat, er gerust af ... Je spruit mocht meer aandacht krijgen. Wat bij deze foto ook al goed is, is het feit dat je spruit niet pal in het midden van de foto staat.
Enfin, je kan hier heel wat zaken leren en lezen op het forum en al doende leert men ...
Veel succes in elk geval verder en 'k zou zeggen heel veel oefenen, want daar leer je ook heel veel uit.
groeten,
dekaThere is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
-
Re: Kinderboederij
Wat betreft foto 1 ben ik het met Deka eens. Dit is een mooi foto voor in het fotoalbum, waar je binnen een paar jaar nog veel plezier zult aan beleven, maar voor een buitenstaander zoals ik een onintressante foto.
Wel moet ik zeggen dat je daar een fantastisch model hebt en niet zo'n zuurpruim,zoals vele kinderen die moeten poseren. Profiteer hier van, maak een max aan foto's want deze periode is snel voorbij
Dit alles in de veronderstelling dat het uw kindje of familie is
Ik mis in de foto algemen scherpte. Dit kan te maken hebben met bewegingsonscherpte,
1/100 is tamelijk lang al zou het met 31 mm focallengte geen probleem mogen zijn.
Zonder statief is het streefdoel sluiterstijd moet max 1 maal de brandpuntsafstand zijn
Dus in uw geval 1/31 sek zou de langste sluiterstijd mogen zijn. Je sluiterstijd is korter( 1/100 dus je zit goed. Maar op zich is 1/100 van een sekonde relatieve lange sluiterstijd dit in combinatie met een kindje dat moeilijk kan stilstaan, kan dit bewegingsonscherpte veroorzaken.
Als je nu het origineel bekijkt, en je stelt vast dat de scherpte beter is dan op de foto die jij hier hebt geplaatst dan is er waarschijnlijk iets gebeurt tijdens he riseizen.
Foto twee is kwa scherpte wel 100% ok en de kleuren zijn mooi realistisch
Foto drie is kwa scherpte ook niet in orde, maar hier ligt de fout dat je scherp hebt gesteld op de eerste paal.
Neem eens de basis theorie van de fotografie eens door
Robby BBMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
Comment