Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De bedoeling is goed maar de foto is veel te grijzig.
Het histogram bevat alleen in de rechterhelft wat informatie.
De uitsnede mag zo zijn maar ik wil ook iets zien dat meer richting zwart gaat maar wel zo
dat toch iets van de nevelsfeer behouden blijft.
bedankt voor de positieve reacties da's tof, om een poging te doen op te reageren op
de opmerkingen maakte ik volgende bewerking , is deze dan beter? Horizon krijg ik niet rechter ? Histogram is links ook wat ingevuld
bedankt voor de positieve reacties da's tof, om een poging te doen op te reageren op
de opmerkingen maakte ik volgende bewerking , is deze dan beter? Horizon krijg ik niet rechter ? Histogram is links ook wat ingevuld
Dankjewel voor deze reactie.
Je zult altijd te maken houden met verschillende oordelen en uiteindelijk gaat het om jouw eigen smaak.
Je ziet de nevel nu ook beter.
Zo'n horizon rechtzetten valt niet mee als de horizon niet goed te zien is.
Bij dit soort foto's heb je wel weer iets aan de spiegeling in het water.
Bij bootjes heb je nog wel eens last van dat ze schuin hangen (als de bemanningaan één
kant zit bijvoorbeeld. Kijk dan in ieder geval of de top van de mast loodrecht boven de
weerspiegeling van de top zit. Naar mijn schatting staat deze foto hooguit 0,2º uit het lood.
Verwaarloosbaar.
Overigens: qua uitsnede houd ik mijn voorkeur voor het panorama van de eerste plaatsing.
[QUOTE=Plaatwerker;2770297]Dankjewel voor deze reactie.
Je zult altijd te maken houden met verschillende oordelen en uiteindelijk gaat het om jouw eigen smaak.
idd.
vind ze allebei goed...maar kies toch voor eerste (zit meer mystiek in, maar da's zoals voorzegd mijn mening )
mvg
dirk
Comment