Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wat mij betreft staat de eerste wat te centraal en is de de foto ook wat te donker.
De 2e is veel beter qua kleur maar ik vind hem nogal rommelig qua onderwerp.
Ik heb net mijn eerste bijdrage geleverd dus misschien is mijn comment helemaal naast de kwestie.
Wat mij betreft staat de eerste wat te centraal en is de de foto ook wat te donker.
De 2e is veel beter qua kleur maar ik vind hem nogal rommelig qua onderwerp.
Ik heb net mijn eerste bijdrage geleverd dus misschien is mijn comment helemaal naast de kwestie.
mvg
Gunter
Ik vind dat je spijkers met koppen slaagt. Nummer 1 had ik wat meer ruimte rechts gelaten om er meer beweging in te krijgen.
Voor de rest is er technisch weinig aan op te merken.
Oorspronkelijk geplaatst door Gianni ClaesBekijk bericht
Als ik meer ruimte laat rechts valt de spray van de boot weg.
Ja de boot mocht iets meer belicht zijn maar dan heb ik weer een witte lucht.
Rommelig, snap ik maar vind ik juist aantrekkelijk aan de foto, je blijft er effe naar kijken.
Nog iets van na bewerking op toepassen of gwn zo laten?
Tja, de kadrering ... Vooral bij zo'n evenementen is dat niet simpel.
Nog tips ? Ja
- Boot juist belichten en daarna is post bewerking de lucht met grijsfilter of burn tool bijwerken.
- Bij een situatie zoals bij nummer twee zou je een pola filter kunnen gebruiken. Zou de kleuren er vanaf doen spatten en de lucht meer doortekenen.
foto 1: Probeer eens een crop tot vlak onder de diepstste (laagste) schaduw van de boot (aan de neuskant). Ik heb het even geprobeerd en dan lijkt het alsof hij uit de foto wil springen. Veel spannender beeld. En hij is idd iets te donker.
foto 2: Spreekt mij minder aan. 'k weet niet goed wat het onderwerp van je foto is. Te druk imho.
Comment