Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moments of Silence, Normandië part II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Moments of Silence, Normandië part II

Hallo,

Zoals beloofd een tweede reeksje uit Normandië, ditmaal met een nachtopname van Mont Saint Michel erbij. Ook mijn favorieten, de vuurtoren en het kruis, zijn weer van de partij. Hopelijk kan ook deze reeks jullie bekoren..., ben benieuwd de meningen te horen.

50mm, f2.8
    Iso 320, 1/3 M
    WB 4350 K

Groetjes,
    EdjeC
    Last edited by Edje C; 4 augustus 2010, 09:55.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Re: Moments of Silence, Normandië part II

Die Tweede en Derde foto vind ik zeker geslaagd resultaat.
    Camera : Canon powershot A470

Comment

Mooie luchtjes!
      Probeer misschien eens van de 2de een stukje van boven en onderkant af te doen, panorama gaat sterkere foto maken denk ik.
      Bij 3de zou ik ook een stukje van de bovenkant wegknippen, ongeveer tot net onder de 'donkere sliert' in de wolken rechts.

Groetjes,

Kevin
      Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Aan een foto zoals de eerste moet je niet beginnen zonder statief.

De tweede en derde vind ik goed, daar kan ik een verhaal bij bedenken.
        De compositie kon wel beter:
        - foto 2 aan de onderkant een stuk afsnijden
        - in foto 3 de toren op 1/3 van de breedte zetten
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Aan een foto zoals de eerste moet je niet beginnen zonder statief.
          Is wel degelijk genomen op statief met kabelbediening Jos.

grtjs
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

De derde vind ik de beste!
            Groeten!

500px / Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
              Is wel degelijk genomen op statief met kabelbediening Jos.

grtjs
              Proficiat.

Even in de exif gekeken: F2.8 ... voor een landschap?
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Bedankt voor de comments en de tips, eventjes aan foto 2 en 3 gesleuteld voor een betere compo. Beter zo of toch nog wat bijsnijden?

Jos, ik heb die avond verschillende instellingen geprobeerd, was de eerste keer dat ik nachtelijke gebouwen fotografeerde. Wat is er dan fout aan de foto, ik wil graag bijleren. Zal dadelijk de exif ook even terug opzoeken en erbij plaatsen.
                Exif staat erbij ondertussen.

grtjs
                Last edited by Edje C; 4 augustus 2010, 09:56.

Comment

Naar mijn persoonlijke mening zijn de updates beter.
                  Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Jos, ik heb die avond verschillende instellingen geprobeerd, was de eerste keer dat ik nachtelijke gebouwen fotografeerde. Wat is er dan fout aan de foto, ik wil graag bijleren.
                    Die eerste foto is gewoon onscherp, omdat jij het grootste diafragma van het objectief gebruikt hebt. Er zijn heel wat details verloren gegaan omdat er niet genoeg dieptescherpte was.

Je hebt één van de elementaire begrippen in de fotografie niet begrepen:
                    - grote lensopening = klein diafragmagetal = weinig scherpte in de diepte
                    - kleine lensopening = groot diafragmagetal = veel scherpte in de diepte

Lees ook de tips van Bart, in verband met nachtfotografie, in dit draadje: klik!

Bedankt voor de comments en de tips, eventjes aan foto 2 en 3 gesleuteld voor een betere compo. Beter zo of toch nog wat bijsnijden?
                    Respecteer bij het uitsnijden de oorspronkelijke verhoudingen van de foto en probeer een van de aandachtspunten op een sterk punt in de foto te brengen.
                    Die sterke punten in de foto vind je door de "regel van derden" toe te passen: klik!
                    Googel maar eens op die term (in 't Engels: "rule of thirds") of op "gulden snede".

Zó dus:

Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Jos,

voor mij is de regel van derden een leiddraad , een mogelijkheid.
                      Persoonlijk vind ik de compositie van de pano-uitsnede mooier dan die met het in acht houden van de derden-regel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zicolas Bekijk bericht
                        Jos,

voor mij is de regel van derden een leiddraad , een mogelijkheid.
                        Persoonlijk vind ik de compositie van de pano-uitsnede mooier dan die met het in acht houden van de derden-regel...
                        't Is maar een leidraad, geen verplichting ... en ook een kwestie van smaak. Daar ga ik niet over discussiëren.
                        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Jos,

Dank je wel voor de duidelijke verwoording van mijn fouten. Het stuk nachtfotografie zal ik nog eens stevig moeten doornemen. Ik heb toen in de verkeerde richting gedacht door meer licht te willen vangen, wat fout was natuurlijk.

The rule of thirds is mij vast wel bekend, heb er inderdaad geen rekening mee gehouden hier, wou meer voor een panorama gaan. Maar zoals jij de foto nu hebt aangepast is hij inderdaad veel beter.

Dank voor je uitleg en ook om me terug op de rails te brengen .
                          Grtjs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            't Is maar een leidraad, geen verplichting ... en ook een kwestie van smaak. Daar ga ik niet over discussiëren.
                            Daarom dat ik ook het woordje "persoonlijk" gebruik

Comment

Wat denk je van deze?

Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                              X