Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ypres Rally

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ypres Rally

Sinds een maand ben ik me beetje gaan richten op autofotografie, omdat mijn interesse het laatste jaar enorm gegroeid is.

Zo heb ik uitgebreide foto's genomen van de Ypres Rally, een oldtimer meeting in De Haan en ook auto's gaan spotten in Knokke.

Ik zou graag dus wat tips en opbouwende kritiek hebben. Je mag voor mijn part ook hard zijn Ik leer graag zo snel mogelijk bij hoe ik mijn foto's kan verbeteren.

Vandaag toon ik drie foto's van mijn Ypres Rally-reeks. Het was dus eerste keer dat ik auto's fotografeerde, en zeker auto's op hoge snelheid.

Wachtrij voor tussentijds podium op de markt van Ieper.
    Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
    f/10
    1/200 sec.
    ISO-200
    brandpuntsafstand 27mm
    geen belichtingscompensatie

Wachtrij voor beginpunt KP Dikkebus.
    Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
    f/11
    1/250 sec.
    ISO-200
    brandpuntsafstand 39mm

Historics op KP Dikkebus.
    Canon EOS 450D + EF-S 55-250mm f/4-5.6
    f/8
    1/500 sec.
    ISO-200
    brandpuntsafstand: 250mm

Ik heb alle foto's wel lichtjes bijgewerkt in Photoshop (contrasten wat verhoogd aan de hand van de curves).

Alvast bedankt voor de kritiek, meningen en tips.
    Last edited by Dequal; 4 augustus 2010, 09:02.
    portfolio - blog

Re: Ypres Rally

persoonlijk is voor mij de 2de foto de beste! De 3de is ook wel goed gelukt, mooi scherp, ook al roept weet je dat er veeel beweging is
    Nikon Z7ii + NIKKOR Z 24-70mm F/4.0 S + Tamron 70-200mm F/2.8 | Semi-professioneel | https://500px.com/deefken
    |Twitter: Deefken |Facebook : Creativision | Instagram | Tips zijn welkom!

Comment

Bij de derde zou ik toch een ander plaatsje opgezocht hebben, want al die verkeersborden en palen storen nogal.
      www.elwee.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk bericht

Ik zou graag dus wat tips en opbouwende kritiek hebben. Je mag voor mijn part ook hard zijn Ik leer graag zo snel mogelijk bij hoe ik mijn foto's kan verbeteren.
        meningen en tips.
        ja hoor maar:

Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
        - Camera Model
        - Lens
        - Sluitertijd
        - Diafragma
        - ISO waarde
        - Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elwee Bekijk bericht
          Bij de derde zou ik toch een ander plaatsje opgezocht hebben, want al die verkeersborden en palen storen nogal.
          Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. We zaten daar normaal al op een strook waar normaal niemand mag staan (no pedestrian area). Wel goeie tip voor volgende keer ook op die palen en zo te letten. Thanks.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ja hoor maar:

Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
          - Camera Model
          - Lens
          - Sluitertijd
          - Diafragma
          - ISO waarde
          - Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
          grt,bouk.
          Zie boven. Heb alle info erbij gezet.
          portfolio - blog

Comment

Verder nog beoordelingen?
            portfolio - blog

Comment

Auto's zijn niet echt mijn ding, maar de 3de vind ik wel goed gedaan. En die verkeersborden, tja, die horen bij het Vlaamse landschap hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cwe Bekijk bericht
                En die verkeersborden, tja, die horen bij het Vlaamse landschap hé.
                Inderdaad, maar ik had er eerlijk gezegd niet goed op gelet, dus volgende keer toch proberen zo weinig mogelijk borden te hebben. Of desnoods wegphotoshoppen indien mogelijk.
                portfolio - blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cwe Bekijk bericht
                  Auto's zijn niet echt mijn ding, maar de 3de vind ik wel goed gedaan. En die verkeersborden, tja, die horen bij het Vlaamse landschap hé.

Vlaamse landschap is een zwak excuus hoor
                  Beetje naar rechts of links doet wonderen (zonder PS)
                  Flickr

Comment

Working...
                  X