Een van m'n eerste studio prutsels.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Rodania
Collapse
X
-
-
Re: Rodania
Had je toch op zen minst de horloge even in een reinigingsmiddel kunnen steken, heb trouwens net dezelfde
Vind hem nogal flets en vuil overkomend... sorryCanon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
Nu nog de kennis en het vakmanschap
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk berichtHad je toch op zen minst de horloge even in een reinigingsmiddel kunnen steken, heb trouwens net dezelfde
Vind hem nogal flets en vuil overkomend... sorry[center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300
Comment
-
Een typische productfoto heeft een volledig witte achtergrond..
Het stuk rechtse van de wijzerplaat is ook te donker, iets wit opzij zetten dat erin wordt gereflecteerd..
het wazige bandje vind ik ook niet zo geslaagd, dof is wel goed maar het leidt de aandacht wat af
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtIn mijn jeugd leerde ik dat horloges in de uitstalkasten en voor foto's op 10 minuten voor 2 moesten worden gezet.
wijzer op 6 en de grote op iets over 12 stond dat ik dan een paar ferme lappen rond mijn
oren kreeg en een schop onder mijn kont.
Daar doet me die Rodania trouwens aan denken. En alle andere uurwerken, klokken....
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk berichtJij hebt warempel een prachtige jeugd gehad.
Mijn jeugd wordt nog steeds langer.
Beetje off topic maar ik kon het niet laten.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtGehad ?
Mijn jeugd wordt nog steeds langer.
zou hebben om er overheen te komen.
En dit terwijl die Rodania netjes verder tikt.
Comment
-
Vorige eeuw 1962 reed onze buurman met een reklamehorloge op het dak van Rodania.
Er stond ook een megafoon op waar dan het wereldberoemd woord werd gezegd
"RODANIAAAAA".
Het was de horloge die klasse uitstraalde.
Voor vele een droom voor weinige weggelegd.
Deze klasse mis ik hier in deze foto. Grauwe kleuren.
Licht is wat fotografie nodig heeft en dat mis ik hier.
Robby BBMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
Er is niets mis met je opname
Integendeel, de belichting van je horloge is voorbeeldig, want niet makkelijk ! Ook de scherpte en het scherpteverloop zijn perfect !
Alleen de nabewerking, het 'processen' kon/kan stukken beter...
Ik bewerkte even de rechterhoek van je opname. Het histogram van je beeld spreekt boekdelen : middentonen en hooglichten zijn te donker. Gewoon de hooglichten en de middentonen een flink stuk oplichten, de middentonen een klein beetje blauwer maken (verfrissing van de kleuren) en een tikkeltje meer verscherpen...
Verder kan de opname anders uitsnijden, de centrale compo zorgt voor weinig spanning. Ook de donkere hoekjes (vignettering) dragen niet bij tot het beeld. Ook dit euvel is bij de nabewerking perfect op te lossen.
Voor wat het waard is...
Greetz, Kariboe* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk berichtEr is niets mis met je opname
Integendeel, de belichting van je horloge is voorbeeldig, want niet makkelijk ! Ook de scherpte en het scherpteverloop zijn perfect !
Alleen de nabewerking, het 'processen' kon/kan stukken beter...
Ik bewerkte even de rechterhoek van je opname. Het histogram van je beeld spreekt boekdelen : middentonen en hooglichten zijn te donker. Gewoon de hooglichten en de middentonen een flink stuk oplichten, de middentonen een klein beetje blauwer maken (verfrissing van de kleuren) en een tikkeltje meer verscherpen...
Verder kan de opname anders uitsnijden, de centrale compo zorgt voor weinig spanning. Ook de donkere hoekjes (vignettering) dragen niet bij tot het beeld. Ook dit euvel is bij de nabewerking perfect op te lossen.
Voor wat het waard is...
Greetz, Kariboe
Jij hebt hem mooi bewerkt. Ik heb aan deze afbeelding zeer weinig gesleuteld. Moet het in het vervolg misschien iets meer doen.[center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300
Comment
-
-
Zonder hier een discussie te beginnen over bewerking.
Het is hier beginnershoek fotografie. De bedoeling is dan ook dat eerst de fotografie aan bod moet komen.
Hier is duidelijk een gebrek aan belichting waardoor de foto grauw en donker is.
Een exif zou mischien uitsluitsel kunnen geven.
Robby BBMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
Canon 1000D
17-85mm IS USM
Op 85mm
F/5,6
1/40 (op statief)
ISO 100
Meetmodus: Patroon