Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bezoekje rondom de oude molen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bezoekje rondom de oude molen

Nadat ik gister mijn eerste DSLR binnen had gekregen (Een Canon EOS 1000D met de strandaart 18-55mm Kitlens) ben ik vandaag naar de oude molen hier in de wijk gelopen om mijn eerste foto's te maken (Natuurlijk heb ik gister de hele dag met mijn camera gespeeld, maar dit was meer om de functies en instellingen te testen).

Ik moet zeggen dat ik er erg van heb genoten, ook al ben ik met het resultaal nog niet 100% tevreden, maarja, al doende leert men natuurlijk. Kritiek/commentaar/tips zijn meer dan welkom

1.

2.

3.
    Last edited by TriXal0ne; 28 juli 2010, 15:38.
    ---

Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

Re: Bezoekje rondom de oude molen

Veeeeeel te veel foto's ... Beperken tot 3 om geen briezende mods achter u aan te krijgen
    Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

Comment

Hallo...denk even om de regeltjes .....(MAX 3).
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En als er drie over zijn dan gaan we in op het verzoek tot commentaar.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Ik had de regels even snel doorgelezen, waarschijnlijk iets over het hoofd gezien. Ik heb het even aangepast
          ---

Comment

Iemand nog een idee hoe ik dit zou kunnen bewerken om een wat meer dramatisch effect te krijgen?
            Last edited by TriXal0ne; 28 juli 2010, 22:29.
            ---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TriXal0ne Bekijk bericht
              Iemand nog een idee hoe ik dit zou kunnen bewerken om een wat meer dramatisch effect te krijgen?
              waarom hier een "dramatisch effect" gewenst?

in den beginne is het goed om te experimenteren met compositie en belichting, tot je dat onder de knie hebt.
              laat de bewerkingen nog even achterwege.
              die volgorde zal je meer op weg helpen om goede fotografie te brengen.

succes.

Comment

Ik ben het helemaal eens met Control-Z.
                Verder niets toe te voegen.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Aangezien nog niemand echt iets over uw foto's heeft gezegd zal ik maar eens een poging doen
                  Foto 1: het touw links onder trekt veel aandacht en stoort voor mij, weet niet of het aan mijn monitor ligt maar de onderkant van de groene balk is precies oranje uitgeslagen.
                  Foto 2 : deze is voor mij de beste, al zou ik misschien het hele wiel erop gezet hebben.
                  Foto 3 : spreekt mij echt niet aan, wat was de bedoeling van deze foto?
                  My photosite : www.indignephotography.tk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sethje4 Bekijk bericht
                    Aangezien nog niemand echt iets over uw foto's heeft gezegd zal ik maar eens een poging doen
                    Foto 1: het touw links onder trekt veel aandacht en stoort voor mij, weet niet of het aan mijn monitor ligt maar de onderkant van de groene balk is precies oranje uitgeslagen.
                    Foto 2 : deze is voor mij de beste, al zou ik misschien het hele wiel erop gezet hebben.
                    Foto 3 : spreekt mij echt niet aan, wat was de bedoeling van deze foto?
                    Met het touw was het mijn bedoeling wat meer diepte in de foto te brengen, misschien iets teveel van het goede? De onderkant van de groene balk was rood, ik zie er geen oranje in.

Ik heb expres niet het hele wiel erop gezet, omdat ik dit mooier vond. Een kwestie van smaak denk ik.

Bij foto 3 was het een beetje de bedoeling het "steegje" tussen de 2 huisjes te laten zien. Om recht er voor te gaan staan leek mij niet zo interessant daarom heb ik dit lage standpunt gekozen.

Bedankt voor de beoordeling
                    ---

Comment

Ah ok vandaar dacht dat het aan mijn scherm lag :P maar heb het op mijn pc bekeken en ziet inderdaad rood vanonder .
                      In verband met het wiel, het hele wiel hoeft er niet op , maar bedoelde eigenlijk dat er boven een klein stukje af is, ik heb mij misschien verkeerd uitgedrukt
                      My photosite : www.indignephotography.tk

Comment

Working...
                      X