Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonnetje

    Tijdens mijn vakantie een foto gemaakt waarin ik de kijker wil laten voelen hoe warm het is! Is het gelukt? Kan de rotswand lichter (en hoe zou ik dat voor elkaar kunnen krijgen)?



    Exif
    ExposureTime - 1/160 seconds
    FNumber - 22.00
    ExposureProgram - Manual control
    ISOSpeedRatings - 100
    FocalLength - 18.00 mm

    Dikke groet!

    (Electriciteitskabel heb ik helaas net zelf (thuis) ontdekt!!!)
    A picture a day, keeps the doctor away!!
    Sony A200 + Tamron SP AF 17-50 F2.8 XR Di II LD + Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO MACRO HSM

  • #2
    Re: Zonnetje

    nee, dit roept niks van 'warmte' bij mij op

    en ja, die kabel is nog wel weg te shoppen maar of je daarmee dan een goede foto krijgt??
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Zonnetje

      Is wel te verbeteren, maar een echt goeie foto kan je er niet van maken vrees ik.
      Ik heb hem eventjes door PS gehaald : donker gedeelte lichter gemaakt en lichter gedeelte donkerder met 'schaduw en hooglichten', de kabel weggecloond en geprobeerd om iets te verscherpen.
      Nu zie je ook duidelijk die bruine zonnevlekken in het groen (juiste benaming ontsnapt mij nu even, maar anderen zullen de juiste benaming wel geven).



      Als ik hem terug moet weghalen laat je het maar weten.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Zonnetje

        lens flare voor de vrienden. En sorry maar deze foto vind ik niet zo goed
        Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

        Comment


        • #5
          Re: Zonnetje

          Ik denk dat je foto mislukt is omdat ze niet aan je eigen bedoeling (wilde laten zien wat
          een warme dag het was) voldoet. Zelf ben je er geweest en kun je weer verplaatsen in de
          situatie en de warmte waarschijnlijk. Maar anderen moet je het tonen. Daar moet je dan
          een onderwerp voor zien te vinden, iets dat je boodschap wél duidelijk overbrengt en dan
          maar hopen dat mensen die de foto zien er dezelfde gevoelens bij hebben.

          Comment


          • #6
            Re: Zonnetje

            De warmte kan ik er niet uit afleiden, maar ik vind het helemaal geen slechte foto. Leuke vlakverdeling, en hij geeft toch wel wat diepte of hoogtegevoel mee.
            De kabel weg, en een beetje photoshop om het donkere gedeelte op te lichten en het lichte te verduisteren is mogelijk, maar ik vind het zelfs niet noodzakelijk, omdat ik zo goed als overal detail zie.
            Flitsen zal niet veel uithalen, en als je het donkere en het lichte dan dichterbij elkaar wil brengen, bij het maken van deze foto, dan moet je er drie maken, met statief en verschillende belichtingen, en dan HDR of DRI toepassen.
            De flare is enigszins jammer, en zou je kunnen verminderen (of vermijden), door je filtertje van de lens te verwijderen.

            Mvg
            Chris

            Comment

            Working...
            X