Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horses

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Horses

Foto's zijn genomen met een Nikon d300s, die ik in mei heb aangeschaft, is mijn eerste spiegelreflex, foto's genomen met lens 16-85mm nikon 3.5-5.6. Graag jullie opmerkingen en suggesties.

Foto 1: Dressuurwedstrijd

Foto 2: Veulen

Re: Horses

Bij de eerste foto zie ik niet dat het om een dressuurwedstrijd gaat.
    Kon je daar geen andere foto maken waarbij er toch wat meer van het paard zichtbaar is? Hier heb je scherpgesteld op de nek (midden van de foto), en dat is volgens mij niet de beste keuze.
    (Ik vind het zelf ook heel moeilijk om zo goed mogelijke foto's te maken van een dressuurwedstrijd, maar dat is vooral omdat ik niets van dressuur afweet.)

Bij de tweede foto staat het veulen er vrij goed op, maar door de plaats waar je de foto hebt gemaakt zitten er teveel storende elementen in de achtergrond.
    Er mag daar wat meer vrije ruimte zijn aan het hoofd van het veulen, en ik denk dat het scherpstelpunt weer in het midden van de foto zit, je kan beter scherpstellen op het hoofd.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Horses

Hey,

Het was de bedoeling van deze foto te maken op de eerste foto, ik heb uiteraard van de wedstrijd zelf ook foto's, misschien is de titel een beetje ongelukkig gekozen, wou eigenlijk gewoon maar bedoelen dat die foto werd gemaakt na de wedstrijd zelf.
      Ik wou es een andere foto maken dan de traditionele foto's te paard, ik zit zelf in het paardenmilieu vandaar...

Met uw uitleg van de tweede foto kan ik akkoord gaan, nu ja veulens fotograferen kan je niet eender waar, je kan die niet es ff in een bosrijke omgeving loslaten, het diende nu eenmaal daar te gebeuren.
      Last edited by Gucci27; 23 juli 2010, 11:29.

Comment

Working...
      X