Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondboefje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avondboefje

    Mijn eerste poging om te spelen met belichting (1) en diafragma (F 5.6). Het was al vrij donker buiten en mijn model werkte niet echt gemakkelijk mee door niet in de lens te willen kijken . Toch geprobeerd zoveel mogelijk op de ogen te mikken bij het schieten. Na 20 minuten de enige min of meer ' aanvaardbare' foto , alleen ben ik niet tevreden met de schaduw aan de linkerkant. . Kun je bij honden ook de rode (enfin groene) ogen wegkrijgen zoals bij mensen?


  • #2
    Re: Avondboefje

    Oorspronkelijk geplaatst door Moonya Bekijk bericht
    Mijn eerste poging om te spelen met belichting. Kun je bij honden ook de rode (enfin groene) ogen wegkrijgen zoals bij mensen?
    ja.

    maar volgende shoot toch maar onder beter (licht)omstandigheden nemen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Avondboefje

      De rode ogen wordt veroorzaakt bij de mensen, door de bloedvaten op het netvlies en de pulillen die wegens weinig licht vol open staan.
      Bij de dieren is de oorzaak van gekleurde ogen een groen of blauw vlies ( de tapetum lucidum) achteraan in het oog ,dat het oog lichtgevoeliger maak waardoor ze beter kunnen zien in het donker, en een vol open pupil.
      Om dit te vermijden is er de functie rode ogen waarbij er wordt vvor geflitst waardoor de pupil zich sluit en direkt daarna wordt er een fotogemaakt met flits.
      Een andere optie is een fotobewerkingsprogram.

      Een aanvaardbare foto? Voor mij niet, maar wel een schattige foto. Mijn dochter heeft ook een boxer. maar technisch nee.
      De schaduw aan de linkerkant heeft te maken dat er iets het licht van de flits afschermd.
      Dat kan de lens zijn, uw vinger of hand enz.
      Kun je eens de volledige foto plaatsen aub.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment

      Working...
      X