Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste zonsondergangen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn eerste zonsondergangen...

Van uit de duinen, tot ze onder was... (wel op drie verschillende dagen)

D90 - 95mm - ISO 200 - F11 - 1/640ste

D90 - 10,5mm - ISO 200 - F8 - 1/500ste

D90 - 50mm - ISO 100 - F29 - 8 sec

Mvg
    Chris

Re: Mijn eerste zonsondergangen...

voor mij 2-1-3, de lucht en de kleuren van de 2de foto vind ik heel mooi

Mvg.
    Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
      voor mij 2-1-3, de lucht en de kleuren van de 2de foto vind ik heel mooi

Mvg.
      Ria
      2 is idd prachtig

Comment

voor mij de derde
        vind ze iets dromig hebben.....
        zeer mooie kleuren
        groetjes aline

Comment

mooi .. kunnen zo allemaal postkaartjes zijn
          prachtige kleuren voor mij ook nummer 2

Comment

De eerste twee vind ik echt top ; De eerste waar de zon door de wolken gedragen wordt ; de tweede met een zeer knappe golf (loopt hier de zee ietske naar rechts ?). Het in 8 sec. vervaardigd abstract schilderij heeft ook iets maar is niet 'my cup of sea'.
            canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medussa Bekijk bericht
              De eerste twee vind ik echt top ; De eerste waar de zon door de wolken gedragen wordt ; de tweede met een zeer knappe golf (loopt hier de zee ietske naar rechts ?). Het in 8 sec. vervaardigd abstract schilderij heeft ook iets maar is niet 'my cup of sea'.
              Ik denk niet dat de zee naar rechts loopt. Mijn toestel staat op statief met de fisheye-lens erop, op zo'n halve meter boven de grond. Ik heb 't nagekeken, rechts is evenhoog als links, maar met een fisheye moet de horizon precies verticaal in het midden staat om een rechte lijn te hebben, en als je daarvan iets afwijkt, krijg je een bolling, en die zit er wel wat in, mja, de aarde is ook bol, he . Zo'n dingetjes verander ik niet graag aan een foto. 't Hoort er voor mij bij .

Mvg

Chris

Comment

Mooie reeks. War ook ik nr 2 de betere vind.

Comment

Ik vind ze ook alle drie mooi, met een voorkeur voor het dromerige van de derde.
                  (Alleen misschien je naam iets kleiner er onder zetten.)

Comment

geweldig chris
                    Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

http://www.divado-photography.be/

Comment

Prachtige serie !

Nummer 2 mijn favoriet door combinatie van de ondergaande zon met de prachtig uitwaaierende golven.

Nummer 3 heel speciaal. Ik moest goed kijken om de zee van de lucht te onderscheiden.

Vind wel bij 1 en 2 de donkere strook aan de onderkant wat te fors. Of is dat om een goede symmetrie te krijgen ?

Groet,

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                        Vind wel bij 1 en 2 de donkere strook aan de onderkant wat te fors. Of is dat om een goede symmetrie te krijgen ?

Groet,

Jan
                        Doe de onderste strook bij 1 weg, en wat hou je dan nog over als foto ? Ik heb ze er speciaal bij gedaan, en om een extra lijn te hebben, en om te rechtvaardigen dat je de golven op het strand niet ziet.
                        Ik vond bij de tweede wel leuk dat het erbij was, omdat er nog een stukje spiegeling van de wolken in zit. De spiegeling, en de invoerende lijnen van de stroming van het eb, zijn niet zo goed als bij DEZE FOTO, die ik de dag tussen de eerste en de tweede foto maakte.

Het was telkens een kwartier gaan van de camping naar het strand, en ik heb het een keer of vier gedaan, en 't was telkens anders, en telkens de moeite. Moet je weten dat ik nog nooit zonsondergangen gefotografeerd had. We zagen ze de eerste avond al vanaf het terras van onze bungalow op de camping, en elke avond waren ze verschillend, en elke avond eigenlijk best boeiend te zien hoe verschillend ze waren. Eerstdaags plaats ik misschien nog wel een reeksje met nog helemaal andere...

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          Doe de onderste strook bij 1 weg, en wat hou je dan nog over als foto ? Ik heb ze er speciaal bij gedaan, en om een extra lijn te hebben, en om te rechtvaardigen dat je de golven op het strand niet ziet.

Mvg

Chris
                          Hallo Chris,

Ik bedoelde niet helemaal weghalen, maar zoiets :

Als je deze aanpassing niet op prijs stelt, haal ik hem gelijk weg.

Groet,

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                            Ik bedoelde niet helemaal weghalen, maar zoiets :...
                            't Heeft ook wel iets, maar ik vind persoonlijk de vlakverdeling minder goed, en ik mis wat "bodem" en een stuk diepte, zeker bij de tweede.

Mvg

Chris

Comment

niks aan veranderen Chris. De 2e is een juweel; de 1e een hele mooie. De 3e spreekt me niet zo aan.

Groeten, Bert
                              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                              www.bertofotografie.be

Comment

Working...
                              X