Voor mij stoort het helemaal niet dat het schildervrouwke onder en tegen die boom zit. Door de kleur van haar jasje en de blauwe plastiek zak, die 't geheel wel een beetje ontsiert, krijgt ze toch nog voldoende aandacht.
"Mag ik eens een paar fotootjes maken, mevrouw ?" Een kunstenaar heeft er ongetwijfeld niets tegen dat een andere beeldkunstenaar zijn ding komt doen. Een paar stapjes dichterbij, kunstenaar, schilderij, wat ze schildert in één beeld, allemaal mogelijk...
Ze zit in de schaduw, en dat zal altijd zo blijven in dit geval. Flitsen kan nuttig zijn, en is vaak aangewezen, maar in dit geval, zou ik het zo laten, omdat het mee deel uitmaakt van het verhaal van de foto, omdat zij bewust de schaduw opzoekt.
Bovendien... een flits kopen is één ding. Goed flitsen is nog een heel leerproces.
Ik had haar graag iets dichterbij gehad. Misschien zelfs gepoogd om er iets op te zetten
van wat ze tracht te schilderen. Nu lijkt het een beetje of ze haar eigen prullen in de verf
wilt zetten.
ja festinaLenta ben me van bewust dat leren flitsen nog wat moeilijk is
daarom dat ik nu maar eerst wat foto's doe en dan in toekomst telkens beetje bij leren.
In september start ik ook met cursus en zal daar ongetwijfeld ook wel wat bijleren.
bedankt alvast
Ik vind dat Mevr. Loena toch goed bezig is.
Heb al een paar composities gezien op het forum. Deze zijn steeds goed.
De verdere technieken volgen wel
Wat ben je met een technisch perfecte foto als de compositie of het onderwerp op niets trekt
Comment