Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verlaten benzinestation

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verlaten benzinestation

'k weet dat velen hier geen fan zijn van dit soort bewerkingen, maar 'k wou 't toch eens proberen

update:

Last edited by cwe; 20 juli 2010, 15:31.

Re: verlaten benzinestation

Geen fan, maar ik vind het hier niet echt storen, maar zie ook weer niet de meerwaarde.
    Het zwart-wit mocht voor mij ook iets meer hebben. 't Oogt allemaal wat grijs, terwijl het licht vanuit de achtergrond komt, is de voorgevel, die in de schaduw zit, toch heel goed verlicht.

Goeie compo wat mij betreft, en de beweging in de wagen is leuk, en helpt het verhaal in de foto.

Mvg

Chris

Comment

ai, zo een potentieel mooie foto verknoeien door die bewerking. waarom?
      "ik wou het eens proberen" is op fotografisch vlak geen onderbouwd argument.

Comment

Je bewerking doet je foto inhoudelijk geen deugt. Het verlatene lijkt of is opgeleukt,
        terwijl dat net iets troosteloos zou moeten hebben.

Comment

Ik volg wat de bewerking betreft, geen meerwaarde voor mij. Vooral gezien het onderwerp/de titel.

Wat je misschien wel eens kan proberen (op het origineel!) is het volgende:

1. foto desatureren tot de kleuren zacht/troosteloos zijn, eventueel oplichten + contrast verhogen --> versie 1
          2. foto ietsje desatureren, maar minder zodat de lucht nog goed uitkomt --> versie 2
          3. merge van beide versies, gebouw van de eerste, lucht van de tweede
          4. beetje bijwerken in PS/Gimp/whatever om het verlaten er nog meer uit te halen

Terzijde, dat is gewoon waar ik zo het eerst aan dacht hoor. Ik heb er geen idee van of het resultaat wel
          de moeite gaat zijn
          Have fun!
          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Boodschap begrepen Vandaar de update. De lucht komt van een andere foto op dezelfde plaats maar met een kortere sluitertijd.

Comment

Working...
            X