Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik vind hem goed als foto, qua compo, keuze van de sluitertijd en belichting. Mooie belichting zelfs, bij een sluitertijd, die net dat beetje beweging toelaat, en toch voldoende scherpte, naar ik kan zien in de niet bewegende dingen. Alleen jammer dat je geen statief bij had. ik vind het wel raar dat de stervorming in de lichten al zo aanwezig is bij F4,5. ISO 3200 en nog dit beeld... koesteren die camera
Bedankt voor de reacties!
FestinaLente, hoe weet je dat ik geen statief bijhad? Ik gebruikte een elektriciteitskast als vast object en de lensdop als ondersteuning voor de lens. Daarna zelfontspanner.
Is de stervorming positief of negatief?
Bedankt voor de reacties!
FestinaLente, hoe weet je dat ik geen statief bijhad? Ik gebruikte een elektriciteitskast als vast object en de lensdop als ondersteuning voor de lens. Daarna zelfontspanner.
Is de stervorming positief of negatief?
Daar is op zich niets mis mee. Het zijn de andere camerainstellingen die me enigszins verbazen. ISO 3200 en bijna ruisloos (althans op dit kleine beeld)...
Even verwijzen naar een link hier op BD, over hoe goede nachtfoto's te maken... http://forum.belgiumdigital.com/1418798-post10.html
Bart geeft daar een perfecte uitleg over avond- en nachtfotografie. ISO 3200 is bij avond en nachtfotografie vrij ongebruikelijk. Ik zou 't enkel gebruiken, om uit de hand te kunnen fotograferen.
Best de ISO's drukken dus, al heb je hier dan een veel langere sluitertijd en een ander effect.
Normalerwijze treedt de stervorming enkel op bij een klein diafragma. Hier al bij F4,5, wat me dus een beetje verbaast, gezien het een vrij grote opening is. Goed of niet ? Kwestie van smaak... ik zie 't graag, anderen weer niet.
Comment