Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouwe blik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Trouwe blik

Met knikkende knieën mijn eerste foto hier posten...
    Nog maar de tweede keer dat ik deze lens gebruik, en met nog maar héél weinig kennis van mijn camera, er is nog heel wat werk.
    Ik vind alvast dat ik de ogen meer in het midden had moeten krijgen (kan wel knippen natuurlijk), wat vinden jullie?

Model: Cosmo

Canon EOS 500D, lens 70-300mm.

Re: Trouwe blik

klopt dit wel:

Time: 4000ste
    Diafragma: F9.
    ISO: 3200.

indien ja.....waarom?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als het wel klopt wat Bouk zegt: Waarom dan deze settings ?

Verder is dit een foto die bij mij gelijk in de prullenbak verdween..
      Geen oren, Geen Neus, vieze oogjes. Ik zie alleen 2 ogen van een waarschijnlijk een zeer mooie hond. Alleen zie ik nu amper hond.

Nogmaals proberen dacht ik zo !

Groeten Werner

ps: Ik zal trouwens 3 fotos van onze nieuwe trouwe 4voeter hier in de beginnershoek plaatsen. Daar mag jij natuurlijk ook altijd commentaar of tips op geven. Dan kan je in iedergeval zien wat voor kijk ik er op heb, als ik fotos van honden maak.
      Last edited by werner7385; 16 juli 2010, 14:56.

Comment

Mja, het was me om de ogen te doen. En idd, vieze oogjes, zal hem volgende keer eerst een doekje toegooien .

Waarom die settings, euh, ik was eerst actiefoto's aan het maken (haha, en ik zie 'm aankomen: dan kloppen die settings ook niet? Heb gewoon even de raadgevingen uit het boek geprobeerd, verder gewoon kijken wat alles geeft om zo mijn toestel wat meer te leren kennen)

Comment

Actie fotos met zo`n sluitertijd , diafragma en Iso heb ik zelfs met actie fotos mijn twijfel. Iso betekent meer ruis maar kan je snellere sluitertijden bereiken. Aangezien het hier zo te zien daglicht was hoef je helemaal niet je Iso omhoog te doen. Wel moet je je diafragma naar beneden te halen. F9 heb ik voor scherpe landschappen maar niet voor honden actie fotos. Hier op het forum is genoeg te leren, en als je 1maal de feeling hebt te pakken, dan laat het je ook niet meer los.

Omschakelen tijdens fotograferen is ook moeilijk maar oefening baart kunst !Heb mijn eigen fotos van onze hond er ook op gedaan. Kijk en beoordeel zelf maar.

Gegroet,

Werner

Comment

Ik moet ergens beginnen he . Zal eens gaan kijken naar jouw foto's.

Comment

Ik zeg trouwens niet dat mijn fotos JE van HET zijn he ! maar ik heb ze wel zo gemaakt naar mijn smaak, hoe ik vind dat hondenfotos eruit zouden moeten zien. Fotos zijn kwestie van smaak, dus als jij jou eigen foto mooi vind, wie ben ik om dan te zeggen dat ze niet mooi zijn. Ik vind mijn eigen fotos ook mooi en als meerdere mensen dat vinden, nog beter, en anders graag meer tips hoe ik mijn fotos beter kan maken zodat andere ze ook mooier gaan vinden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vandemaanwacht Bekijk bericht
                Mja, het was me om de ogen te doen. Heb gewoon even de raadgevingen uit het boek geprobeerd
                welk boek?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Tja, die exif gegevens lijken me compleet van de p*t gerukt? Vreemd.
                  Als dat uit een boek komt, zou ik het terugdragen naar de winkel

Comment

Working...
                  X