Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doorkijkje in Redhymnon (Gr)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Doorkijkje in Redhymnon (Gr)

Geprobeerd om een mooie compositie te maken. Ben ik daarin geslaagd. Graag op- en aanmerkingen

AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

Re: Doorkijkje in Redhymnon (Gr)

veel te druk, geen onderwerp. Niet echt geslaagd dus...
    Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vuokko Bekijk bericht
      veel te druk, geen onderwerp. Niet echt geslaagd dus...
      Hmz, wel heel kort door de bocht. TS heeft toch rekening gehouden met de compostie, gezien de trap niet centraal staat... die trap zuigt je als het ware een beetje in de foto in. Alles staat ook perfect recht.

Hij is mischien niet 100% rustgevend maar voor een beginner is dit toch een zeer degelijk vakantiekiekje, zeker het tonen waard imho.

Comment

Wel, ik vind deze ook zeker niet slecht. Geeft goed de sfeer van vakantie weer. De compositie is verzorgd. De kleuren, scherpte en belichting zijn ook in orde.
        www.elwee.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
          Hmz, wel heel kort door de bocht. TS heeft toch rekening gehouden met de compostie, gezien de trap niet centraal staat... die trap zuigt je als het ware een beetje in de foto in. Alles staat ook perfect recht.

Hij is mischien niet 100% rustgevend maar voor een beginner is dit toch een zeer degelijk vakantiekiekje, zeker het tonen waard imho.
          Ben het met je eens, een mooie foto tout court. Maar perfect recht ??????
          Zie maar de witte kolom rechts..... staat duidelijk scheef. Eventjes rechttrekken zou ik zeggen.

Comment

ik vind het geslaagd. Kleur, licht, scherpte,.. klopt allemaal. Prima registratie van de plaatselijke situatie, niet meer en niet minder. Maar wel een beetje rechtzetten.

Groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

Comment

Mooie, kleurrijke, kleurechte registratie. Voor alles wat hiervoor staat is iets te zeggen. Ik mis het doorkijkje een beetje. Links ga je naar achter, rechts naar boven...
              Deze foto is genomen in 't midden van de dag. Het licht is onder controle, maar het maakt de foto m.i. niet beter. Maak deze 's morgens of 's avonds, met lange schaduwen, en je krijgt m.i. een interessanter beeld. Gebruik bijvoorbeeld de trap als echt en enig onderwerp en plaats hem in zijn omgeving...

Mvg

Chris

Comment

Dank voor de opmerkingen.
                Ik zal er mijn voordeel mee doen.
                AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

Comment

had je deze late rop de dag getrokken had je met wat geluk schaduw op de trappen gehad wat nog meer effect zou gegeven hebben.

echter is het zo wel gelsaagd
                  www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Toch een mooi plaatje voor het vakantiealbum.

Comment

Working...
                    X