Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ogen op de bal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ogen op de bal

If there are no dogs in Heaven, then when I die, I want to go where they went.

Re: Ogen op de bal

Prachtig moment, maar de foto in zijn geheel vind ik een enorm rommeltje......

Groet,

Jan

Comment

probeer in het vervolg wat minder omgeving mee te nemen in je foto. De actie op zich is mooi, maar het effect gaat deels verloren omdat je onderwerp er zo klein opstaat.hoe minder afleiding hoe beter je onderwerp eruit springt.minder is meer
      Groetjes Marieke
      Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
      - Compact Camera Olympus U850SW

Comment

Ik ben het wel eens met mijn voorgangers maar verkleining van het blikveld maakt het ook weer een stuk moeilijker om zo'n rennende hond precies te pakken.

Met de gekozen 'automatische belichting' en meetmethode 'patroon' pakt de camera het algemene licht waardoor de lichte delen van de hond uitgebrand (overbelicht) raken.
        Probeer in zo'n geval voor de belichtingsmeting te centreren op het middelste meetveld en de scherpstelling op 'spotmeting', dan krijg je waarschijnlijk betere resultaten.

Het kan zijn dat bij jouw camera sommige termen iets anders luiden maar met de handleiding kom je er vast wel uit.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Hey.
          Misschien meer iets voor de Fotofun hoek van het forum.
          Schaduw en zon (donkere delen en heel lichte delen in de foto), hond overbelicht en niet scherp...

Honden "on-the-move", ik heb er nog niet veel goeie foto's van gezien. 'k Denk dat het een van de moeilijkste dingen is...
          Je moet al een snelle sluitertijd hebben om de actie te kunnen bevriezen, maar dan moet je diafragma open, dan wordt je dof kleiner, en zijn ze sneller buiten het DOF... moeilijk. aartsmoeilijk... Misschien beginnen met honden in rust in plaats van in full action ?

Misschien kan FransVDM iets bedenken om snel bewegende honden te fotograferen ? Als het lukt met insecten, moet het toch ook lukken met honden ?
          Zo iets met 2 kruisende lasers, en als de hond daar doorgaat, triggert dat je camera om een foto te nemen. Je weet op voorhand ook waar die lasers kruisen, dus je weet op hoeveel mm je moet scherpstellen... Dan is het een kwestie om die beestjes door de kruising van de lasers te laten lopen

Als ze voorspelbaar zouden zijn, zou het al iets handiger zijn. Dan kon je de focus vasthouden waar je ze verwacht, en doordrukken als ze op de juiste plaats zijn...

Good luck !
          Hiawatha
          What if...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hiawatha Bekijk bericht
            Hey.
            Honden "on-the-move", ik heb er nog niet veel goeie foto's van gezien. 'k Denk dat het een van de moeilijkste dingen is...
            Dit is een aardige : http://forum.belgiumdigital.com/f44/...en-314185.html

Groet,

Jan

Comment

Idd !
              Misschien kan TS eens navragen bij KVP wat de exif was, met welk materiaal en hoe dit resultaat bekomen werd.
              mvg,
              Hia.
              What if...

Comment

Dit soort van foto's is en blijft aartsmoeilijk, waar je dan nog een grote dosis geluk moet bij hebben.
                Wat de uitdrukking van de hond betreft heb je hier veel geluk.
                Technisch is de foto niet perfekt, maar dat wordt dan weer grotendeels goed gemaakt door de ogen van de hond.
                Geen super foto maar toch de moeite om bij te houden.
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Dit soort van foto's is en blijft aartsmoeilijk, waar je dan nog een grote dosis geluk moet bij hebben.
                  Wat de uitdrukking van de hond betreft heb je hier veel geluk.
                  Technisch is de foto niet perfekt, maar dat wordt dan weer grotendeels goed gemaakt door de ogen van de hond.
                  Geen super foto maar toch de moeite om bij te houden.
                  Robby BB
                  Helemaal mee eens.

Comment

Working...
                  X