Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bloem

Hier ben ik weer. Deze keer met een foto genomen uit de hand.

55mm, ISO200, 1/640sec, f/5.6

Ik hoop dat ik al wat vorderingen maak, laat maar weten wat er nog moet verbeteren,
    Alvast bedankt

Groeten, Marnix
    Last edited by fotonoob; 14 juli 2010, 12:30.
    I shall love the whole world,But I shall control Only myself.

Re: Bloem

Hoi Marnix,
    ik had graag de scherpte ietsje hoger gezien, ligt m.i. nu net voor de meeldraden en op de onderste meeldraadjes.
    IMHO was het nog beter geweest als de scherpte dus op de stamper (?, daar waar dat toefje omhoogsteekt) had gelegen...
    Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Als je bovenaan een stuk weg cropt tot net onder het groene blad, komt de focus meer op de meeldraden te liggen. Dat groene blad leidt teveel de aandacht af in jouw foto. Best wel een goede foto
      Groetjes Marieke
      Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
      - Compact Camera Olympus U850SW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poezemarieke Bekijk bericht
        Als je bovenaan een stuk weg cropt tot net onder het groene blad, komt de focus meer op de meeldraden te liggen. Dat groene blad leidt teveel de aandacht af in jouw foto. Best wel een goede foto
        Dat groene blad leidt inderdaad af, maar met focus bedoelde ik eigenlijk de plaats waarop scherpgesteld is...
        Door te croppen zal je de aandacht wel meer op de bloem zelf kunnen richten, maar m.i.
        zou deze foto nog mooier zijn met de scherpte op de stamper, en dat ga je niet meer kunnen corrigeren vrees ik, de onderste meeldraden en het voorste bloemblad gaan altijd scherper blijven...
        Last edited by neleke; 17 juli 2010, 13:43.
        Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Working...
        X