Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Poes

    Hi,

    Een flitsfoto naar aanleiding van mijn nieuwe flitser Metz 45 CL-4 digital met de Sony DSC F-828. Zoek nog hoe ik de belichting perfekt kan instellen. Na een reeks overbelichte shots, toch deze kunnen maken (met toevoeging van de extra diffuser).
    Graag jullie mening: mocht er ietsje meer licht of niet ? Op die manier lijkt het op wegwerken van de schaduwen en riskeer je een te donkere achtergrond. De uitsnede lijkt me ook niet helemaal OK (ietsje afsnijden rechterkant bijvoorbeeld) en poes kijkt dan plots de andere kant op terwijl het flitsen gebeurt (ben al blij dat ze zich laat fotograferen): 1/125 en F 8.0. ISO op 100 ingesteld. Met de Sony kan alleen manueel geflitst worden.

    Mvg. José.


  • #2
    Re: Poes

    Hi,

    Toch iets vreemds opgemerkt, nl. de foto van de poes wordt in de display van de Sony helder en helemaal niet onderbelicht weergegeven... terwijl de hier geplaatste afbeelding merkbaar donker is. De opname werd op zijn juiste formaat gebracht met Paint Shop Pro.
    Hoe zou het komen dat zoiets gebeurt. Zijn er onder jullie met dezelfde ervaring ?

    Greetz. José.

    Comment


    • #3
      Re: Poes

      Kan het zijn dat je foto in RAW formaat is gemaakt? Bij mij zit er dan ook altijd kleurverschil tussen, tenminste in Lightroom, maar dat kan ook door de instellingen van lightroom komen.
      Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

      Comment


      • #4
        Re: Poes

        Hi,

        Gewoon genomen. In elk geval moet ik morgen toch naar Sony Center en ga dat daar eens voorleggen, want zoiets is niet te doen natuurlijk.
        Bedankt om te reageren.

        Greetz. José.

        Comment


        • #5
          Re: Poes

          Hi,

          Terug van Sony Center... Daar de nodige info gekregen en ook vastgesteld dat ik beter moet toekijken (ondanks mijn slecht zicht). De ISO setting op de flitser niet opgemerkt door te kleine en gekleurde getalletjes, grom.
          Hiermee is de vinger op de wonde gelegd, denk ik.
          Volgende foto wordt beter, interessanter en mooier... beloofd.

          Greetz. José.

          Comment

          Working...
          X