Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Persoonlijk heb ik het niet zo voor die zwart-wit-met-een-kleurtje foto's, maar da's natuurlijk strikt persoonlijk. Als je dan toch zoiets wil maken, dan kies je misschien beter een kleurtje dat wat meer contrasteert in plaats van dit blauw. Bovendien wordt zoiets meestal gebruikt om de aandacht te trekken naar een bepaald interessant gedeelte van de foto, en hier kan je de lucht bezwaarlijk interessant noemen. Technisch gezien is dit - voor zover dit te beoordelen is op deze kleine versie - wel goed uitgevoerd. Wat compositie betreft biedt deze foto zeker mogelijkheden, maar ik had er persoonlijk wel op gelet om het gebouw er volledig op te zetten langs de bovenkant...
Laat je echter vooral niet ontmoedigen door deze commentaar (da's ook helemaal niet de bedoeling ), en blijf zeker proberen en posten in dit genre als dit je ding is...
Persoonlijk heb ik het niet zo voor die zwart-wit-met-een-kleurtje foto's, maar da's natuurlijk strikt persoonlijk. Als je dan toch zoiets wil maken, dan kies je misschien beter een kleurtje dat wat meer contrasteert in plaats van dit blauw. Bovendien wordt zoiets meestal gebruikt om de aandacht te trekken naar een bepaald interessant gedeelte van de foto, en hier kan je de lucht bezwaarlijk interessant noemen. Technisch gezien is dit - voor zover dit te beoordelen is op deze kleine versie - wel goed uitgevoerd. Wat compositie betreft biedt deze foto zeker mogelijkheden, maar ik had er persoonlijk wel op gelet om het gebouw er volledig op te zetten langs de bovenkant...
Laat je echter vooral niet ontmoedigen door deze commentaar (da's ook helemaal niet de bedoeling ), en blijf zeker proberen en posten in dit genre als dit je ding is...
ik ben nog maar een beginner en weet nog niet juist welke stijl me het beste ligt daarmee probeer ik maar vanalles uit post het op deze forum om zoveel mogelijk bij te leren . elke commentaar is welkom , zo leer je eruit .
Photography is a way to see the world in detail.
Fotograaf op rust
ik ben nog maar een beginner en weet nog niet juist welke stijl me het beste ligt daarmee probeer ik maar vanalles uit
Dat is een goed uitgangspunt.
Bij fotografie met inhoud draait het om een je eigen typische beeldtaal.
Die te vinden is een proces van jaren.
Het gaat niet alleen om het eindproduct van de foto, maar ook hoe je er toe komt.
Ik bedoel niet technisch, maar in je hoofd.
Het is volgens mij onmogelijk om bijvoorbeeld na een jaar te zeggen, ik heb m'n eigen stijl gevonden.
zelf ben ik geen beginner meer, maar ben nog steeds bezig mijn eigen stijl te onderzoeken en richting te geven.
wat de foto betreft: elwee heeft het voornaamste al opgemerkt.
selectief inkleuren achterwege laten: is een goedkoop en ouderwets effectje en geeft fotografisch weinig meerwaarde aan het beeld.
gebouw had er boven helemaal op mogen staan, nu is het blijkbaar onbedoeld afgesneden, kijkt niet zo lekker.
succes
Het heeft wel iets... alleen spijtig dat de top van de gevel zo afgesneden is.
voor de rest goede compositie
Canon 7D, EF-S 17-55mm 1:2.8 IS USM, EF 70-200mm 1:2.8 L IS USM, Macro EF 100mm 1:2.8 USM
"We zien de dingen niet zoals ze zijn. We zien de dingen zoals we zijn."
Bovenkant had er zeker volledig op gemoeten en ik had ook het perspectief wat aangepast zodat het gebouw er recht op stond (dit laatste is echter mijn persoonlijke smaak, sommigen zien het misschien liever een beetje in perspectief zoals het nu is, anderen ....). Zwart/wit met een vleugje kleur is ook niet mijn dada.
Groetjes
Comment