Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compositie proberen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compositie proberen

Vandaag eens geprobeerd om een deftige compositie op foto te krijgen,ik vind deze wel iets hebben.

44mm ISO 400 1/40sec f/5.3

44mm ISO 360 1/125sec f/5.3

Wat zou ik nog kunnen verbeteren, graag jullie mening.

Alvast bedankt

Groeten,Marnix
    I shall love the whole world,But I shall control Only myself.

Re: Compositie proberen

Hey Marnix.
    Voorkeur voor de eerste.
    Bij de tweede heb je (hard) flitslicht.
    Ik mis enkel nog "iets". Het onderwerp van de foto... Nu lijkt er scherpgesteld op het 3e kaarsje (van voor te beginnen), maar "wat" wou je eigenlijk tonen.... Al was het een glas, een bloemetje, een pepermolen en zoutvat, een hand,... ik ontbreek "iets".
    Ofwel scherptediepte vergroten zodat alles scherp wordt, ofwel 1 duidelijk onderwerp in de foto.
    Ah, en misschien ook nog: Hier in 't westen lezen we van linksboven naar rechtsonder. Zo kijken we ook naar beelden, foto's. Had je je kaarsjes ook zo geplaatst (of dus foto gespiegeld), dan had je nog een betere "leidraad" door je foto, denk ik...
    just my 2 cts.
    Gr.
    Hiawatha.
    What if...

Comment

De tweede vind ik niet geslaagd (flitslicht, onnatuurlijke kleuren, ...). De eerste heeft veel meer sfeer.
      www.elwee.net

Comment

De eerste foto heeft idd veel sfeer

Comment

Hoi,

Alvast bedankt voor de reactie.

Op deze foto's dacht ik de sfeer van kaarslicht vast te leggen (wat dus niet zo goed is gelukt) Ik heb voor de eerste maal een fototoestel en ben wegens ziekte reeds bijna twee jaar nogal beperkt wat betreft op stap gaan en mooie momenten vast te leggen. In en rond het huis is het soms moeilijk om een goede foto te maken, deze kaarsen stonden op de salontafel en uit verveling ben
          ik wat beginnen schuiven tot ze zo stonden ik had hier een goed gevoel bij heb ze aangestoken en heb er een foto van genomen. Zoals jullie zien heb ik nog veel te leren zowel over fotografie als over mijn nieuwe toestel daarom plaats ik deze foto's op dit forum en hoop op reactie en kritiek, eens ik terug beter ben en buiten kan hoop ik hier ooit eens een mooi plaatje neer te zetten, ondertussen moet ik het maar doen met de foto's die ik binnenshuis maak.

Nogmaals bedankt voor de tips, reacties en kritiek.

Groeten, Marnix
          I shall love the whole world,But I shall control Only myself.

Comment

Hey Marnix,

sfeer van de kaarsjes zit wel degelijk goed in de eerste foto hoor ! Wat dat betreft ben je geslaagd ! Je kan gerust verder experimenteren, met andere compo, en andere elementen toevoegen/verwijderen !

Groetjes,
            Hiawatha
            What if...

Comment

Eerste foto heeft de droefenis van het afscheid nemen. Er hoeft enkel nog "innige
              deelneming," of iets dergelijks.

Comment

de eerste is een mooie! voor mij geslaagd!
                Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Eerste foto heeft de droefenis van het afscheid nemen. Er hoeft enkel nog "innige
                  Ik ben het helemaal eens met Doudeke, laat je niet ontmoedigen, je doet het heus niet slecht
                  Groetjes Marieke
                  Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
                  - Compact Camera Olympus U850SW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    daar kan je het inderdaad voor gebruiken,
                    die kaartjes heeft men ook af en toe nodig, spijtig genoeg....
                    iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Comment

Working...
                    X