Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste bliksem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mijn eerste bliksem

goedeavond

mooie halve finale voetbal en mooi onweer bij ons
    wat moet je meer hebben

dit is eerste keer dat ik dat probeer

verschrikkelijk

1 op 238

maar als je tips leest op het net gaat dat van: zet op bulb en een beetje verder zet op 1/60 of zo, ik weet het niet echt

ik werk met nikon D3000 en afstandsbediening, ik ben traag, maar dat toestel ook hoor , tis dan maar ook een instapmodel he
    maar zijn buffer is snel vol, en voor dat alles is opgeslagen is er weer kostbare tijd weggesmeten

nog goede tips?

ik had ook eens tip: radio op AM en tussen twee goede kanalen zetten, bij bliksen kraakt je radio, dan afdrukken en je hebt hem

hier is hem

groetjes pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

Re: mijn eerste bliksem

Heb ook wat zitten proberen vanavond.
    Ik denk dat ik ook op ongeveer 1 min of meer geslaagde op +-250 foto's zat

Ik heb een aantal genomen met bulb, en een aantal met sluitertijd van 10". Had enkel wat problemen omdat het buiten nog niet donker genoeg was.

Ik zie percies wel een beetje ruis op je foto.
    Je kan beter je iso zo laag mogelijk houden (100 ofzo).
    En verder hopen dat het de komende dagen nog een paar keer gaat onweren.
    Ik zal in ieder geval ook klaar staan om nog wat te oefenen dan.
    Veel succes ermee!

Comment

Een beetje donker en wat ruis in de foto.

Ik heb vandaag ook voor de eerste keer een bliksem vastgelegd.
      KLIK
      Exif staat erbij, misschien ben je daar wat mee

Comment

Ik werk het liefst met Bulb modus en met mijn draadontspanner daar heb ik een schuiflock op , en dan een 5 tal seconden wachten en opnieuw en opnieuw ik zat aan een 500 tal foto's Raw+ L mijn Iso staat altijd op 100 en het Diafragma was wat zoeken

Dit was mijn resultaat KLIK

Op mijn blog vind je ook nog tips over Bliksemfotografie

Groeten

Joeri
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

hey
          dat van die ruis is inderdaad terecht
          iso stond op 400
          hij staat 1 dag als mijn achtergrond, maar niet langer, want tis eigenlijk nieks speciaals

@Pbj: wat bedoelt u met schuiflock? neemt die dan automatisch om de vijf seconden een foto? bij de duurdere modellen kan je dat instellen (wel handig)

ik krijg ook de uitleg dat het donker is, hoe kan je dat oplossen? twas bij ons al bijna donker, dus ja veel licht heb ik niet meer

alvast bedankt en nog veel oefenen

groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht

Op mijn blog vind je ook nog tips over Bliksemfotografie

Groeten

Joeri

mooie site en mooie fotos, maar de info van de bliksem vind ik eigenlijk niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lauwers1982 Bekijk bericht
              mooie site en mooie fotos, maar de info van de bliksem vind ik eigenlijk niet
              In de balk onder mijn welkomstekst Vuurwerk en bliksemfotografie je vind er ook nog andere tips

Oorspronkelijk geplaatst door lauwers1982 Bekijk bericht

@Pbj: wat bedoelt u met schuiflock? neemt die dan automatisch om de vijf seconden een foto? bij de duurdere modellen kan je dat instellen (wel handig)

ik krijg ook de uitleg dat het donker is, hoe kan je dat oplossen? twas bij ons al bijna donker, dus ja veel licht heb ik niet meer

alvast bedankt en nog veel oefenen
              Dit is mijn Afstandsbediening de RS-80 N3 je drukt af een schuifje naar boven , je moet wel zelf tellen maar dat vind ik niet zo erg

Over het donkere Je diafragma is goed je laat licht binnen maar je sluitertijd moet veel langer ik zit op 5 seconden .

PS ik moet ook nog veel oefenen
              Maar het zijn nog 2 goede dagen denk ik alles staat al klaar

Groeten

Joeri
              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Working...
              X