Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vlindertjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vlindertjes

graag jullie mening raad en advies

Re: vlindertjes

Foto 2 is geslaagd!
    Precies of het beestje z'n dag begonnen is met wat ochtend gymnastiek

Comment

1 en 3 vind ik precies wat out of focus, met wat fletse kleuren
      foto 2 is wel leuk, zoals aangehaald lijkt het wat op fitnessoefeningetjes inderdaad

Boris
      Nikon D5000 - Nikkor AF-S 18-105 f/3.5-5.6VR - Vivitar 70-210 f/4.5

Comment

Zoals bovenstaande mis ik bij de eerste en de derde iets meer scherpte,maar de tweede vind ik dan wel weer knap
        Nikon D90 + 18-105mm VR

Comment

ik heb die foto's met een tamron 60mm. macro genomen en ik heb het nogal moeilijk met focussen is het misschien omdat ik te dicht sta of is het gewoon nog onhandigheid, ik ben een beginner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
            ik heb die foto's met een tamron 60mm. macro genomen en ik heb het nogal moeilijk met focussen is het misschien omdat ik te dicht sta of is het gewoon nog onhandigheid, ik ben een beginner
            Een diafragma van f/20 heeft nogal veel scherptediepte met als gevolg een onrustige achtergrond.
            Verlaag het diafragma eens naar f/6 en verzorg ook een beetje uw belichting en je zult zien dat de resultaten beter gaan worden.
            Gebruik zeker aktijd een goed statief, heel belangrijk!
            Macro fotografie is vooral een kwestie van oefenen en geduld hebben.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Foto 2 is ok ! Voor de andere foto's sluit ik me aan bij de voorgangers.
              groeten,
              deka
              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Foto 1 en 3 zijn niet scherp, maar dat wist je waarschijnlijk wel.
                Foto 2 is wel heel erg mooi!
                Website[/CENTER]

Comment

Working...
                X