Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste fotoshoot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste fotoshoot

Hallo, Ik ben Sofie, 13 jaar oud en nieuw op dit forum . Ik heb van de week een eerste fotoshoot mogen fotograferen met vriendinnen. Ik weet dat ik me bij lange na niet kan vergelijken met andere beginners op dit forum, maar ik wilde toch weten wat van jullie deze foto's vonden. Ik ben er zelf niet zo tevreden over, tips en reacties zijn welkom!

Deze foto's zijn binnen genomen, met natuurlijk licht en 1 gewone lamp.

Re: Eerste fotoshoot

Als ik z/w foto's zie, is m'n eerste vraag doorgaans: waarom? Het is NIET omdat een foto naar z/w wordt omgezet, dat het onmiddellijk kunst wordt, al zijn er velen die dat denken. Waarschijnlijk is dat zo in ons collectief onderbewustzijn ingebakken.

Enfin, als dit je eerste foto's op BD zijn, en je bovendien "maar" 13 jaar oud bent, zou ik zeggen: chapeau!
    Ik heb wel een probleem met die harde schaduwen die je modellen niet flatteren, maar wat me het meeste stoort zijn die ogen.
    Wat heb je je modellen verteld vóór je afdrukte?
    (of zien ze werkelijk die vampier die vlak achter de fotograaf staat, klaar om toe te slaan? )
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

heerlijke fotografie, vooral zo doorgaan, lekkere stijl.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bon, die eerste is
        Ik vind die persoonlijk top, ook al ben je 2 jaar, 10 jaar, 13 jaar, 50 jaar of 100 jaar, maakt niet uit; het is de foto die telt voor mij!
        Canon 5D2 en wat glas

Comment

Zeer mooie reeks!
          Groetjes, Beauke
          Mijn foto's

Comment

Leuke intrede, gewaagd maar

2,1,3 voor mij

Meer van datum
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Welkom!

Ik kan me maar niet ontdoen van het idee dat dit geen werk is van een 13-jarige.
              indien toch is dat meer dan een compliment voor jou!
              De ogen zijn idd. intrigerend, zeker bij de eerste een meerwaarde.
              TOPPIE
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

Comment

Dertien en een beetje crazy, dat kan alleen maar goed komen. Leuke reeks malle meiden
                onder elkaar.

Comment

Dankjullie wel voor de reacties !

Comment

13 jaar, en nu al zo'n resultaat, ja we hebben hier te maken met een natuurtalent!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Als ik z/w foto's zie, is m'n eerste vraag doorgaans: waarom? Het is NIET omdat een foto naar z/w wordt omgezet, dat het onmiddellijk kunst wordt, al zijn er velen die dat denken. Waarschijnlijk is dat zo in ons collectief onderbewustzijn ingebakken.

Enfin, als dit je eerste foto's op BD zijn, en je bovendien "maar" 13 jaar oud bent, zou ik zeggen: chapeau!
                      Ik heb wel een probleem met die harde schaduwen die je modellen niet flatteren, maar wat me het meeste stoort zijn die ogen.
                      Wat heb je je modellen verteld vóór je afdrukte?
                      (of zien ze werkelijk die vampier die vlak achter de fotograaf staat, klaar om toe te slaan? )

Ik heb z/w omgezet, omdat de foto's tegen een oranje muur gemaakt zijn en ik dat erg afleiding vond

Comment

Je merkt het : verschillende meningen. De enen vinden de ogen storend. De anderen een meerwaarde. Fotobeoordeling is voor een groot deel subjectief. Veel hangt af van de ingesteldheid van de criticus. Is hij braaf, behoudsgezind, romantisch, klassiek ingesteld of is hij stout, avant-gardistisch, baanbrekend, hyp, controversieel ingesteld ? Moet de foto beantwoorden aan de gekend normen uit het boekje of mag het experimenteel, gek, uitdagend?

Je zal ook zien dat de eerste reactie op een post vaak gevolgd wordt door een aantal gelijkgezinden. Is de eerste reactie "prachtige foto!" dan volgen vaak gelijkaardige beoordelingen : "ik volg", "vind hem inderdaad geslaagd", enz... Is de eerste reactie vernietigend, dan zie je ook vaak een hele reeks volgende reacties : "vind hem ook niks", enz... Er zijn gelukkig uitzonderingen die tegen de stroom invaren. Dan lees je iets als : "Ben ik nu de enige die hem niet mooi vindt?" Dat zijn de onafhankelijke geesten of soms ook zij die tegendraadsheid tot een levensfilosofie verheven hebben.

Wat ik maar wil zeggen, het is best geen absolute waarde te hechten aan al die reacties. Pluk eruit wat je nuttig en verrijkend lijkt en relativeer.

Veel succes nog.
                        Last edited by Ludovicus; 7 juli 2010, 10:23. Reden: typo

Comment

Wijze woorden, Ludovicus, en misschien nog meer van belang hier in de Beginnershoek, dan bij de "gevorderden"!
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dankje Ludovicus, wijze woorden

Comment

Working...
                            X