Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ssssssssssst......hier slaapt men!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ssssssssssst......hier slaapt men!

Deze middag eens rondgekeken of er niks interessants te zien was in de tuin....
    En ja hoor, dit diertje was een siesta aan het houden in het zomerzonnetje

Op het eerste zicht een makkelijke prooi om te fotograferen, was het niet dat het takje alle kanten weggeslingerd werd door de wind!

genomen met kitlens
    Stand M
    1/125
    f/5,6
    iso 200

Re: ssssssssssst......hier slaapt men!

Meer dan 100 views en 0 comments?

Nu ja, ik dan maar als eerste .
    Twee mooie foto's qua compo , zeker de tweede, maar met wat schoonheidsfoutjes lijkt me .
    Licht en scherpte valt net boven het slakkenhuis in foto 1. Ook de te fel uitgelichtte achtergrond stoort nogal. Ander standpunt van de camera samen met een betere lichtinval hadden een heel andere foto opgeleverd.
    Idem voor nr 2 waar het licht en de scherpte op het blad vallen naast het slakkenhuis.
    Tweede straalt mooi de rust uit en dat heb je dan ook mooi vastgelegd .

grtjs
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
      Meer dan 100 views en 0 comments?

Nu ja, ik dan maar als eerste .
      Twee mooie foto's qua compo , zeker de tweede, maar met wat schoonheidsfoutjes lijkt me .
      Licht en scherpte valt net boven het slakkenhuis in foto 1. Ook de te fel uitgelichtte achtergrond stoort nogal. Ander standpunt van de camera samen met een betere lichtinval hadden een heel andere foto opgeleverd.
      Idem voor nr 2 waar het licht en de scherpte op het blad vallen naast het slakkenhuis.
      Tweede straalt mooi de rust uit en dat heb je dan ook mooi vastgelegd .

grtjs
      Thx Edje C! Ik begon al te denken dat het wanhopig was om foto's te plaatsen in het beginnershoekje

Ik volg je wel. Zoals gezegd had ik veel moeite om het beestje scherp te krijgen doordat het takje steeds heen en weer slingerde door de wind. Het was al niet evident (voor mij althans) om de slak op de juiste plek te krijgen op de foto, en deze moest dan nog scherp zijn ook. Ik geef toe dat ik wel enkele pogingen heb ondernomen eer ik tot dit resultaat kwam.

En het licht....tja, het beestje hangt van ´s morgens tot ´s avonds in de zon. Als ik de andere kant fotografeerde, had ik lelijke witte vlekken op de schelp van de reflectie. Deze foto's zijn min of meer genomen in mijn eigen schaduw om reflectie te vermijden. Als ik recht stond was alles egaal belicht (of 'beschaduwd'), maar dan kon ik geen foto nemen, als ik gehurkt zat was het half/half. Het was dus een compromis zoeken om het optimale resultaat te verkrijgen.

Tis niet perfect, maar ik doe mijn best

Comment

Je hebt twee mooie foto's gemaakt die zeker gezien mogen worden, da's al heel belangrijk, de perfectie volgt vast en zeker nog wel .
        We zijn hier allemaal om bij te leren, ben zelf ook nog een groentje in de wereld van de fotografie . Maar je zit echt op de goeie weg hoor , en al doende leert men.
        Ik kijk alvast uit naar je volgende posting Je gaat hier vast en zeker nog prachtige plaatjes ten toon brengen, keep up the good work .

grtjs
        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

probeer de volgende keer eens een stuk papier achter je onderwerp te houden.
          ben je in iedergeval die storende achtgerond kwijt.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

m.i. staat ie scherp op dr blaadjes vlakbij het slakkenhuisje, zeker bij de tweede
            voor de rest sluit ik me aan bij mijn voorgangers
            Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

1 vind ik de betere qua compo maar daar stoort de achtergrond.
              2 heeft een veel betere achtergrond, maar dan zegt de foto me net veel.

dus al bij al verkies ik toch 1
              nikon stuff

Comment

Working...
              X