Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Verlaten leerlooierij/textielfabriek
Collapse
X
-
-
Re: Verlaten leerlooierij/textielfabriek
Goede foto's, de sfeer komt goed over.
De laatste foto voor mij
-
Ik moet er nog heel wat bewerken, zal ik straks in een nieuwe thread eens posten. Ik vind die 3 foto's per thread regel maar wat stom bij momenten..Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vuokko Bekijk bericht...Ik vind die 3 foto's per thread regel maar wat stom bij momenten..
Alleszins, bij BD gelden die beperkingen, want je zou anders nogal wat zien, denk ik, want BD is geen klein forumpje meer.
Daarbij is het toch de bedoeling dat je foto's laat zien, om daarop commentaar te krijgen, waardoor je je kunde/kunst kunt verbeteren. Met drie foto's kun je al reacties krijgen als: "geef mij maar nummer drie" (voor mij trouwens ook de beste in deze serie), waar je eigenlijk weinig aan hebt.
Er zijn verschillende redenen waarom ik #3 prefereer:
- het kleurenpallet;
- de compo,
maar vooral: de diepte.
Als je de foto onderaan (vooraan in beeld) nog wat kunt oplichten, heb je volgens mij nog een beter beeld.
(ik raad je tevens aan om ofwel je exif-waarden in de foto's te laten, ofwel op z'n minst de belangrijkste te vermelden.)BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vuokko Bekijk berichtIk moet er nog heel wat bewerken, zal ik straks in een nieuwe thread eens posten. Ik vind die 3 foto's per thread regel maar wat stom bij momenten..
kwijt. Bovendien denk ik dat jouw foto's zich goed ertoe lenen om ze in verhaalvorm te
gieten. Misschien gelardeerd met wat ter zake doende info.
Comment
-
Da's inderdaad een mogelijkheid, doudeke, al is je laatste zin daarbij wel pertinent: het moet om een verhaal gaan (waarbij een beeld meer zegt dan duizend woorden), en niet zomaar om een reeks van tien foto's zonder een (politieke?) "no comment".BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
ik snap die hele heisa rond exif data niet. Deze foto's zijn genomen met een eos 450d, de 18-55mm kitlens erop (meestal de 18mm gebruikt) en iso 200 of iso 400. Maar wat ben je daar dan mee? Enfin, ik heb een paar nieuwe klaar van dezelfde locatie, en zal die in een aparte draad zettenSchilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.
Comment
-
Men heeft graag de Exif bij foto's omdat deze vaak meer informatie geven hoe een foto ontstaan is. Er kunnen dan ook tips volgen zoals bv. gebruik een hogere iso, je foto is onscherp door een trage sluitertijd,...
Als je graag bijleert, tips krijgt is het dus altijd handig om mensen meteen shuttertime, f-value, iso,... te geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vuokko Bekijk berichtik snap die hele heisa rond exif data niet.
toen ik hier nog foto's poste heb ik nooit exifs vermeld.
er zijn namelijk nog andere elementen waaraan men een foto kan beoordelen:
de esthetiek, de compositie, de inhoud van het beeld enz.
ik vind foto drie niet mooi omdat de kleuren te verzadigd zijn.
foto twee vind ik de beste, de meest sfeervolle, met mooie zachte kleuren en een evenwichtige compositie.
één vind ik de minst geslaagde, dat beeld vertelt me weinig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtik ook niet, maar ja het is bekend dat men zich op BD graag blind staart op techniek.
toen ik hier nog foto's poste heb ik nooit exifs vermeld.
er zijn namelijk nog andere elementen waaraan men een foto kan beoordelen:
de esthetiek, de compositie, de inhoud van het beeld enz.
ik vind foto drie niet mooi omdat de kleuren te verzadigd zijn.
foto twee vind ik de beste, de meest sfeervolle, met mooie zachte kleuren en een evenwichtige compositie.
één vind ik de minst geslaagde, dat beeld vertelt me weinig.Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.
Comment
-
-
Voor mij ook; je hebt ook meteen wat meer detail in je voorgrond.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
Comment