Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zoo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De zoo

Ik ben nieuw hier .. Ik weet niet of dit wat is?

Re: De zoo

't is vooreerst goed dat je iets probeert te maken, en wat me opvalt, is... je haalt de dieren er oe uit, zonder de zoo te tonen.
    De eerste zit echter fout met de scherpstelling, of... de slluitertijd is te langzaam om het beeld van het dier te bevriezen. Hoe dit verbeteren, vind je in de technische delen van dit forum.
    De tweede is leuk, maar hij kijkt niet echt makkelijk... ik moest echt gaan zoeken, m.a.w. voor mij springt het onderwerp er niet echt uit, maar wel een leuk plaatje.

Mvg

Chris

Comment

Ja ik dacht wel al dat de eerste niet al te scherp was, kan het zijn dat dat gewoon aan mijn lens ligt? Het is zo'n Sigma 70 - 300 ..

Comment

welkom op dit forum
        de tweede vind ik de betere van de twee al kan je door deze opte lichten er iets veel beters van maken
        proficiat met je verjaardag vandaag
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 800piranhas Bekijk bericht
          Ja ik dacht wel al dat de eerste niet al te scherp was, kan het zijn dat dat gewoon aan mijn lens ligt? Het is zo'n Sigma 70 - 300 ..
          Nee, 't ligt aan de scherpstelling. De takken voor het dier zijn wel scherp bij de eerste.
          Enkelvoudige scherpstelling, en scherpstelpunt veranderen. Als 't aan de lens zou liggen, dan zou 't zijn omdat je niet de vereiste sluitertijd haalt. Simpel regeltje... 1/brandpuntsafstand = sluitertijd, om bewegingsonscherpte door het afdrukken te vermijden.

Mvg

Chris

Comment

Working...
          X