Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantiekiekjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vakantiekiekjes

Voor mij zijn 1 en 2 nu eens wel erg goed.
    Alleen hoop ik dan dat je weet waar je mee bezig bent en de kleuren ook zo wenst. (omdat het jou stijl is)

Compositie zit alleszinds goed naar mijn mening.
    Overbelichting is een feit maar het stoort me totaal niet. Past bij de sfeer van de foto's.
    De F22 geeft een speciaal effect aan je foto's. Ga ik zeker ook eens uittesten want ik hou er wel van. Geeft een wat surrealistisch beeld.

Bij de 3de kloppen de kleuren helemaal niet (veel te geel).
    Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
      Alleen hoop ik dan dat je weet waar je mee bezig bent en de kleuren ook zo wenst. (omdat het jou stijl is)

Overbelichting is een feit maar het stoort me totaal niet. Past bij de sfeer van de foto's.
      De F22 geeft een speciaal effect aan je foto's. Ga ik zeker ook eens uittesten want ik hou er wel van. Geeft een wat surrealistisch beeld.

Ik vind zeker die tweede wel iets moois hebben. En als het jou stijl is om zo'n foto's te maken da is het zeker niet storend dat ze overbelicht zijn en dat de witbalans niet correct is.
      Maar zoals ik uit de discussie kan opmaken is dit eerder toevallig gebeurd. Als je het echt als een effect of een stijl wil gebruiken komt het er nu vooral op neer om te begrijpen hoe dit komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht

Je hoopt dat TS weet waarmee hij bezig is. Nochtans heef TS zelf toegegeven dat hij "met helemaal niks heeft rekening gehouden". Een eigen stijl creëren door bewust een kleurenzweem te veroorzaken kan leuk zijn, maar hier is het eerder het resultaat van onervarenheid, wat TS ook erkent. Dat het resultaat in zijn ogen en voor sommige onbevooroordeelde kijkers, die iets zien in de "aparte sfeer", nog meevalt is nog een geluk.

Comment

Ik zal het anders zeggen:

Als die belichting en kleurzweem daadwerkelijk zo bedoelt was vind ik het echt wel goede foto's.
          Temeer omdat de overbelichting van de 2de foto helemaal niet stoort, het oog mooi duidelijk en scherp is, de voorgrond (hand) niet stoort,...

Als het een lucky shot was en de foto's eigenlijk alleen maar goed zijn (nu spreek ik niet over de compositie) omdat de TS veel geluk gehad heeft dan weet de TS wat hem/haar te doen staat.
          Best leer je eerst correcte foto's maken en dan pas de kunstzinnige. Gaat je ook veel frustratie besparen wanneer je volgende foto's helemaal niet goed blijken omdat je de basis niet kent.
          Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Zoals ik al zei vind ik de foto's wél mooi.
            Ik heb gewoon met het fototoestel zitten spelen totdat ik foto's kon maken die ik wel leuk vond.
            Het past misschien inderdaad niet in het plaatje van de perfecte foto maar ik vind de sfeer heel leuk. En de kleuren zorgen hier dus ook voor de sfeer.
            De derde foto is niet de originele foto maar "bewerk" via het programma dat zich op het toestel zelf bevindt.
            Maar nogmaals, nee ik weet nog niet op welke standen ik iets moet zetten om deze effecten te verkrijgen maar ik vind deze effecten super leuk.
            En in mijn ogen geven deze foto's een specialere sfeer dan als ge perfecte, levensechte foto's gaat maken.
            Voor mij blijven ze dus geslaagd
            Ook al gaat de meerderheid er niet mee akkoord. Maar ik kan de kritieken natuurlijk wel begrijpen hoor!
            Ik moet ook toegeven (mijn persoonlijke mening) dat ik de meeste foto's die hier door jullie geplaats worden niet mooi vind die iedereen juist wel zo geweldig schoon vindt
            Dus ik besef maar al te goed dat ik hier een leek ben

Comment

Mooi is subjectief. (en ik vind ze WEL mooi )

Wat wij willen zeggen: leuke foto's maar leer misschien de beginselen van fotografie zodat je zulks doelbewust kan maken ipv op goed geluk af. Ga je véél meer plezier aan hebben.

Comment

Haha, ok dan!
                Ik zal mijn boek eerst eens uitlezen!
                Maar ondertussen mag ik me toch amuseren hé

Comment

Working...
                X