Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een macrotje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog een macrotje

Hopelijk krijg ik hier meer reactie op, zodat ik er iets uit kan leren!

- Camera Model: Nikon D90
    - Lens: Tamron SP Di AF 90mm 1:2.8 Macro1:1
    - Sluitertijd: 1/60 sec
    - Belichtingsstand: Diafragmavoorkeuze
    - Diafragma: f/51
    - ISO: 200
    - Belichtingscompensatie: 0.3 stap
    - Meetmodus: punt
    - Brandpuntafstand: 90
    - Op statief en met en bij geflitst met interne en externe flits SB-800.
    -

Re: Nog een macrotje

Wat vind je er zelf van? Wat wilde je bereiken?
    Als registratiefoto is dit prima werk. Fotografisch/visueel gezien boeit het me niet zo: de achtergrond is nogal steriel en het flitslicht draagt nog extra bij tot die steriele sfeer.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Wat vind je er zelf van? Wat wilde je bereiken?
      Als registratiefoto is dit prima werk. Fotografisch/visueel gezien boeit het me niet zo: de achtergrond is nogal steriel en het flitslicht draagt nog extra bij tot die steriele sfeer.
      Wat ik wilde bereiken, was een scherpe macrofoto, wat voor iemand die geen ervaring heeft op macrofotografie al een start is, allee denk ik toch! Wat de achtergrond betreft, is het normaal hoor, want de spin hangt zo'n 10cm van een witte muur! Bij gebrek aan een andere spin

Comment

Missie geslaagd dan
        Hou wel rekening met het feit dat zo'n extreme diafragmawaarden eigenlijk niet nodig zijn. Die spin kun je langs de onderkant redelijk goed in één vlak plaatsen, en dan is f/14 ruim voldoende. Zelfs op f/51 heb je nog een te kleine scherptediepte om alles scherp te hebben. Daar zul je mee moeten leren leven, al zijn er wel trukjes om met verschillende foto's en wat bewerking alles scherp te krijgen.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Missie geslaagd dan
          Hou wel rekening met het feit dat zo'n extreme diafragmawaarden eigenlijk niet nodig zijn. Die spin kun je langs de onderkant redelijk goed in één vlak plaatsen, en dan is f/14 ruim voldoende. Zelfs op f/51 heb je nog een te kleine scherptediepte om alles scherp te hebben. Daar zul je mee moeten leren leven, al zijn er wel trukjes om met verschillende foto's en wat bewerking alles scherp te krijgen.
          Bedankt voor de tips! Op die manier leert men tenminste iets bij , maar die trukjes waar je van spreekt ga ik nog moeten leren en zelfs nog zoeken!

Comment

ik vind het een mooie foto, wou dat ik ook al zoiets kon bereiken maar ben dan ook nog maar een echte beginner

Comment

Working...
            X