Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opnieuw klaprozen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• opnieuw klaprozen

klaprozen in ander decor laat kritiek maar komen

Model: Canon PowerShot SX1 IS
    ISO: 200
    Belichting: 1/1250 sec.
    Diafragma: 8.0
    Brandpuntsafstand: 5mm
    Flitser gebruikt: Nee

Model: Canon PowerShot SX1 IS
    ISO: 80
    Belichting: 1/125 sec.
    Diafragma: 8.0
    Brandpuntsafstand: 12.6mm
    Flitser gebruikt: Nee

Re: opnieuw klaprozen

Hoi,

Het duurde even, want ik was de klaprozen aan het zoeken
    Serieus nu:

Gezien de titel van de foto's verwachtte ik een veld klaprozen of een klaproos in detail. Maar behalve een paar klaprozen in de verte zie ik nog zoveel meer op je foto.
    Probeer om datgene wat je wilt fotograferen ook echt onderwerp te laten zijn op je foto.
    Zoek totdat je een rustige achtergrond hebt gevonden, doe een paar stappen naar voren, focus op de klaprozen en zorg ervoor dat er zo weinig mogelijk storende of afleidende elementen staan op de foto. Kies vervolgens een compositie die in balans is (niet je onderwerp recht toe recht aan in het midden plaatsen bv)

Dan zou ik kiezen voor een veel groter diafragma, want bij f/8 heb je een flinke scherptediepte op deze afstand, waardoor alles scherp en gedetailleerd is en er geen hoofdonderwerp uitspringt. Ik weet niet wat jouw camera aankan qua instellingen, maar ik zou hier kiezen voor een zo groot mogelijk diafragma. Dan vervaagt de achtergrond.

De kleuren van de foto's zijn niet helemaal top. Die mogen wel wat gesatureerder. Het ziet er wat grauwig en kleurloos uit.

Ik hoop op een "klaprozen deel 3"

Comment

OK. vorige week klaproos ingestuurd en daar was de achtergond te vaag zodat er niets van de omgeving te zien was vandaar het diafragma 8 en alles erop en eraan, zal toch altijd problemen hebben met het juiste standpunt in te nemen zie mij profiel.
      Zal toch nog eens opnieuw proberen wanneer ik opnieuw langs het jaagpad voorbij kom.
      Bedankt voor de tips en zal ze volgens mijn mogelijkheden in acht nemen, mijn grootste diafragma is 2.8 en kleinste 8 wegens bridge maar proberen kost geen geld, en goeie kritiek komt altijd van pas.
      Grtn
      Renée

Comment

Ik neem aan dat u doelt op dit bericht van Chris?

Hard licht geeft zelden mooie plaatjes, en 't is er hier dus ook lichtjes over.
        Ik heb bij deze foto een beetje het vis noch vlees gevoel... te dichtbij om de omgeving mee te hebben (stengel groeit uit het kader) en te ver weg, om een foto van de bloem op zich te zijn. Bovendien... er zit een grasstengel voor, en die verstoort toch wel het beeld.

Mvg

Chris
        Chris zegt hier NIETS over uw gekozen diafragma, maar over de compositie van de foto. Hij zegt feitelijk: neem meer afstand tot het onderwerp en maak er een landschapsfoto van....OF ga dichterbij de bloem staan, als u echt wilt dat de bloem HET onderwerp is. Eigenlijk zegt Chris hetzelfde als wat ik hierboven schreef.

Ik begrijp dat het voor u lastig is om bepaalde standpunten in te nemen, mischien is een telelens iets voor u? Dan kunt u de onderwerpen dichterbij halen door slechts in te zoomen.

Hoe dan ook....succes en veel plezier

Comment

vind het wel leuke opnamen, tis net (of geeft het idee) wat je ziet als je zit te vissen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt Bouck, zo zie je dat meningen verschillen en ik moet het doen met het materiaal dat ik heb spijtig genoeg, kritieken worden toch met dank aanvaard er kan altijd iets van opgestoken worden

Comment

Working...
            X