Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panorama

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• panorama

getrokken aan het kanaal in Hasselt. graag commentaar.....
    Last edited by Sannepoes; 28 juni 2010, 18:29. Reden: Foto te groot
    iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Re: panorama

Leuk idee om van dit beeld een panorama te maken, maar persoonlijk vind ik de foto te donker. Inderdaad bij een zonsondergang heb je al niet veel licht meer, maar voor mij overheerst niet het zonsonderganglicht maar wel de zwarte partijen.
    De foto staat ook schuin, dus probeer hem een beetje recht te trekken, indien je over een bewerkingsprogramma beschikt. Laat je zeker niet ontmoedigen door wat hierboven staat, nog eens opnieuw proberen bij een mooie avond.
    Misschien ook eens je exifgegevens erbij plaatsen, dan kan het al zijn dat je daaruit een aantal zaken kan wijzigen .
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

bedankt voor de reactie, Deka.

Comment

beetje 'geretoucheerd'
        Last edited by blackgirl; 22 juni 2010, 18:16.

Comment

Blackgril,
          Het is wel de bedoeling dat je de originele foto laat staan. Je kan daaronder dan altijd een update plaatsen, maar het is makkelijker om dan de update met het origineel te bekijken.
          Over je update :
          Exifinfo best onder je foto meegeven. De pano is al niet al te hoog en ik vind het dan jammer als die nog doorsneden wordt door de exifgegevens.
          Je mocht in elk geval nog een kleiner diafragma genomen hebben ( hierdoor krijg je nog wat meer diepte in de foto ). De iso mocht ook nog een beetje omhoog ( bv 200 ISO niet superhoog maken, want dan heb je kans op ruis ),waardoor je nog wat wint op licht. Je sluitertijd mocht nog een heel stuk langer. Hierdoor win je het meest aan licht. Probleem is natuurlijk dan je dan nog moeilijk uit de hand kan werken. Je werkt dan best op een statief, of als je dit niet hebt, zorg er dan voor dat je je fototoestel ergens kan op plaatsen ( bv muurtje, stuk hout ....) Ik blijf echter wel de indruk hebben dat de foto nog wat schuin staat.
          Vooral oefenen, oefenen, oefenen, .... Daaruit leer je ook heel veel.
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Misschien de foto toch eens plaatsen zonder die gegevens, want dat maakt het beoordelen
            zo goed als onmogelijk.
            Misschien zelfs een linkje plaatsen naar een grotere foto. Van alle foto's hebben panorama's
            daar meestal het meest bij te winnen. (En te verliezen.)

Comment

ik heb de oorspronkelijke foto ondertussen terug geplaatst, msch komt het omdat ik ze verwijderd had van Photobucket.
              Dit is een van de panoramafotos.

hoe doe je het om die tekst niet in het kader te zetten?
              Last edited by blackgirl; 22 juni 2010, 17:59.

Comment

Working...
              X