Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
1. De titel 'Nieuwe poging' is geen goede titel, een soort ingebouwd excuus. Geef een foto een nummer of een pakkende titel (en dan liefst niet in een vreemde taal).
2. "FLANDERS FIELD AMERICAN CEMETERY AND MEMORIAL" was een goede titel geweest. Maar in de foto komt dat niet helder tot uitdrukking. Dan zou ik eerder verwachten dat de kruisen/grafstenen scherp/duidelijk zouden zijn en de roos weer niet.
3. Men is op BD gewend (geen wet van Meden en Perzen hoor) dat zo'n rozensteel keurig vertrekt uit de hoek van het beeld. Zo te bereiken door de onderrand van het beeld (zit toch geen informatie in) af te snijden.
4. De roos valt over de kruisen heen. Met een lager (of hoger) camerastandpunt had je beide beeldbepalende elementen van elkaar los kunnen krijgen.
5. Rechterdeel en onderhelft bevatten weinig tot geen informatie, kijk of je dat kunt wegsnijden.
Zie mijn opmerkingen gaarne als suggesties om over na te denken.
Het leven gaat verder, was me als titel liever geweest. En dat stukje zonder informatie
kan er dan best op blijven staan; al was het maar om de zinloosheid van dit verdergaan
te symboliseren.
Comment