Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgische f2 winnaar @ zolder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgische f2 winnaar @ zolder

Normaal post ik een foto in fotobeoordeling,maar omdat dit de eerste keer is dat ik mij aan een panning waag en niet tevreden ben met het resultaat (vooral wat scherpte betreft) zet ik hem hier neer,
    wat is de juiste voorkeuzestand bij dit soort opnamen,diafragma of sluitertijd?

exif
    1/500
    f5,3
    iso 400
    focal lenght 150mm
    Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

Re: Belgische f2 winnaar @ zolder

sluitertijd lijkt mij logisch.
    Hoe langer de sluiterijd, hoe meer 'actie' in de foto.
    Hoe korter de sluiterstijd, hoe meer het voorwerp 'bevroren' is.

Maar als ik jou foto bekijk is het de bedoeling dat je wil 'meetrekken', of ben ik verkeerd?

Comment

Nee,je bent zeker niet verkeerd,ik had niet de beste plaats om foto's te nemen(vanop de zittribune),dus dit leek me de enigste goede manier,
      ik heb diafragmavoorkeur gebruikt hier,verkeerde keuze dus,
      Last edited by ladeti; 21 juni 2010, 00:04. Reden: te snel gereageerd

Comment

Zeker geen onverdienstelijke poging.In het begin zoals nu starten met 1/500 ste en daarna kan je zakken tot 1/80 als je het pannen volledig onder de knie hebt. Jammer van de draad want je hebt in Zolder toch wel een plaats of 5 waar je kan pannen zonder draad.Maar vergeet 1 ding niet pannen is oefenen,oefenen en nog eens oefenen.Je hebt dit niet op 14 dagen onder de knie.
        www.fotojoel.be
        7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
          Zeker geen onverdienstelijke poging.In het begin zoals nu starten met 1/500 ste en daarna kan je zakken tot 1/80 als je het pannen volledig onder de knie hebt. Jammer van de draad want je hebt in Zolder toch wel een plaats of 5 waar je kan pannen zonder draad.Maar vergeet 1 ding niet pannen is oefenen,oefenen en nog eens oefenen.Je hebt dit niet op 14 dagen onder de knie.
          Bedankt,hier heb ik echt wat aan,ik dacht eerst dat 1/500 veel te kort was om met te beginnen,en inderdaad,spijtig van die draad,moet het circuit van Zolder (terug) wat beter leren kennen,moet 20jaar geleden zijn dat ik daar nog eens was;ik begrijp heel goed dat pannen niet iets is wat je zo maar op 1dag onder de knie krijgt,hopelijk krijg ik snel nog wat mogelijkheden om naar het circuit te gaan,misschien volgende maand al voor de superleauge formula.

Comment

Hey.
            Zelf heb ik ook nog niet veel panning gedaan.
            Wat ik wel zou proberen (als de situatie het toelaat natuurlijk) is af te drukken op het moment dat de wagen net voor je is. Dan gaat hij minder snel "van je weg" bewegen dan wanneer hij nog naar je toe komt, of alweer van je wegrijdt.... als je begrijpt wat ik bedoel.
            En als je aan de binnenkant van een bocht kan staan, blijft de afstand tussen jou en de auto langer constant (of zal toch minder snel wijzigen)
            Je kan alvast oefenen op de auto's die voor je deur voorbijrijden, of op fietsers
            just my 2 cts
            Hiawatha
            Last edited by hiawatha; 23 juni 2010, 14:00. Reden: update
            What if...

Comment

Working...
            X