Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op z'n schoonst ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op z'n schoonst ...

Hallo,
    Wat macroefenwerk gedaan met deze duizendschoon.
    Schoon genoeg of nog veel werk aan de winkel ?
    Tips en commentaar welkom.
    groeten,
    deka

Exifgegevens

AV/ 7,1 - TV/ 1/6 - ISO 200 - 105 mm - statief

Herkansing .....

Ik heb de bloem opnieuw gefotografeerd en wat gelet en rekening gehouden met de commentaren.
    Ik moet nog heel wat oefenen op het macrowerk, maar oefening zal ooit wel eens kunst baren ....

exif
    AV/14 - TV/ 1 sec - ISO 200 - 105 mm
    Last edited by deka; 18 juni 2010, 22:47.
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Op z'n schoonst ...

leuk idee, leuke foto en leuk nabewerkt
    Ik herken wel iets dit ik in mijn eigen foto's niet zo geweldig vind (en probeer aan te werken als ik er aan denk): de overgang van onscherp - scherp - onscherp
    Ik zou kiezen voor cropping waarbij zeker die eerste wazige bloem links boven eraf valt, maar dan gaat er wel een pak 'kleur' uit de foto weg want er blijft bijna enkel witte bloem over... een beetje een dilemma hier voor mij...

persoonlijk vraagje: hoe heb je die achtergrond zo egaal zwart gekregen? nabewerking? zwarte achtergrond tijdens de opname? ...
    Last edited by BartVanEynde; 18 juni 2010, 01:30. Reden: typo

Comment

Nog werk aan de winkel...

Scherpte zit m.i. fout. Ik zou deze verder naar achter gelegd hebben, met toch een flink pak meer scherptediepte (kleiner diafragma). Door ze meer naar achter te leggen, werkt de onscherpte mee om naar het onderwerp te voeren. Nu stopt het scherpe te snel en die paar blaadjes scherp doen het niet.
      Wat ook tegenwerkt is dat op het onscherpe deel van de bloem in de achtergrond, meer licht zit, dan op de scherpe delen in de voorgrond.
      Hij kijkt niet echt makkelijk voor mij...

Mvg

Chris

Comment

Voor mij ook te onscherp.
        Ben geen expert maar zou gaan voor een kleiner diafragma en langere sluitertijd met het scherptepunt vooraan.
        Blijven volhouden.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Nog werk aan de winkel...

Scherpte zit m.i. fout. Ik zou deze verder naar achter gelegd hebben, met toch een flink pak meer scherptediepte (kleiner diafragma). Door ze meer naar achter te leggen, werkt de onscherpte mee om naar het onderwerp te voeren. Nu stopt het scherpe te snel en die paar blaadjes scherp doen het niet.
          Wat ook tegenwerkt is dat op het onscherpe deel van de bloem in de achtergrond, meer licht zit, dan op de scherpe delen in de voorgrond.
          Hij kijkt niet echt makkelijk voor mij...

Mvg

Chris
          Ah hier sé Festina..vroeg me nog af waar jij ergens zat...

Ik volg in ieder geval je mening..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Bart,FestinaLente,Heylo, schoonSpikke,
            Bedankt voor het kijken en het commentaar. Kan me vinden in jullie opmerkingen . In deze examentijden heb ik mezelf een herkansing toegestaan.
            Heb de foto bijgevoegd.

Bart,
            Zwarte achtergrond bekom ik door te werken op zwart papier.
            groeten,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Working...
            X