Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Saskia&Mario

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Saskia&Mario

Nogmaals een shoot geprobeerd, helaas had ik wat problemen met de lichtinval en zo uitgebrande vlekken op de mensen hun gezicht. Hoe kan ik deze het best verhelpen? Andere tips ook welkom.

Grtz Fotoshotz
    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Re: Saskia&Mario

Eerste foto, vind ik het minst van al, omdat de betrokkenen hun ogen niet kunnen open houden. Bij de tweede werk je met tegenlicht en bij de derde ook. Tweede is redelijk goed geflitst, misschien iets te hard, omdat de schaduwwerking helemaal weggeflitst is.
    Derde heeft nog wel schaduwwerking, en overal detail, en is dus net iets beter geflitst.
    Eigenlijk is 't allemaal niet moeilijk om uitgebrande vlekken te vermijden, als je manueel werkt. Persoonlijk, sinds een jaar of anderhalf, werk ik steeds op de stand M. Een beetje kennis van de omstandigheden en hoe een camera zich daarin gedraagt, en je ligt eigenlijk niet meer wakker van die uitgebrande partijen. Soms vind ik ze trouwens helemaal niet storen.
    Je kan op verschillende manieren je licht meten... op de hand, op het gras, op een grijs oppervlak (of de grijskaart), op de lucht, maar dan met de zon in de rug, en het licht vastzetten. Dan is het enkel nog kwestie van in te flitsen, en daarvoor je licht te meten op het donkere oppervlak dat je wil bijlichten.
    Overbelichting ontstaat meestal wanneer er te veel donkere partijen in een foto zijn. De juiste uitleg kan je her en der wel vinden op het internet.

Al bij al zijn 't verdienstelijke pogingen met klassieke poses, maar daar is op zich niets mis mee.

Mvg

Chris

Comment

denk dat de personen van de derde foto best tevreden mogen zijn
      dit is de beste uit de reeks
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Voor mij net een te hoog Nicole en Hugo gehalte.

Comment

Bedankt voor de reacties en de tip ivm belichting.
          Ik zal me hierin moeten verdiepen en ook eens een deftigere externe flits aankopen waar ik wat meer mee kan instellen. (ik werk met een goedkope 'metz') Op zich niet zo slecht, maar ik heb helaas geen difusser, maar eerst leren werken met wat ik heb. Het is duidelijk nodig.

Doudeke, bij uw reactie moest ik toch eventjes lachen, het is de waarheid, maar toch schitterend verwoord.
          "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Comment

Working...
          X