Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret,kat en vliegende eend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret,kat en vliegende eend





    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Portret,kat en vliegende eend

    zowel bij kat als portret vind ik de compo niet echt geslaagd.
    Rond de kat echt een rommeltje, he...
    De eend is mooi, maar ik denk dat je iets hebt overdreven met verscherpen.
    De vleugels daarentegen hebbenwat bewegingsonscherpte, maar ik vind dat in een vluchtfoto wel oké, je kan bovendien de afzonderlijke pennen nog wel zien.
    Bovendien is zowel bij kat als eend het licht nogal hard en daardoor heb je uitgebrande plekken op de kat (m.a.w. geen detail meer in die overbelichte vlekken).
    Ikzou graag de eend eens wat minder verscherpt zien, volgens mij is die dan heel mooi!
    Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

    Comment


    • #3
      Re: Portret,kat en vliegende eend

      Over die eend, het heeft me heel veel moeite gekost om dat beest in vlucht deftig op foto te krijgen, die zijn vliegensvlug weg. Ik had liever de vleugels ook scherp gehad maar dit was de beste foto uit de reeks.

      Over het uitgebrand wit op de kat, het is randje boordje, maar in ACR gaf die geen waarschuwing daarvoor, daar stop ik dan meestal.

      De compo van die kat trekt niet op veel, geef ik toe, was wat instellingen uit aan het proberen en die kat was daar toevallig.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Portret,kat en vliegende eend

        kat en eend zijn matige foto's qua inhoud.

        het portret is goed.
        heel goede gezichtsuitdrukking.
        leuk, die BBQ (?) in hoek van het beeld.
        raadselachtige foto, en dat is het goede er aan.

        de andere twee vertellen weinig of niets.
        bij het portret kan je verbeelding aan het werk gaan.

        Comment

        Working...
        X