Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vogelfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vogelfotografie

ben een volledige beginner met vogelfotografie maar heb wat last met scherpe fotos te verkrijgen gelieve wat commentaar / tips ?

canon eos 500d
    f/8
    belichting 1/800sec
    iso 1600
    op 300mm
    afstand 6.5m

f 5.6
    belichting 1/1000sec
    iso 1600
    op 400mm
    afstand 9.7m

f 6.3
    belichting 1/1000sec
    iso 1600
    op 325mm
    afstand 9.7m

Mvg Fre.V

Re: vogelfotografie

Tja... Ze zijn onscherp, hé. Persoonlijk zou ik zeker geen iso1600 gebruiken, en een kleiner diafragma. Verder lijkt het erop dat er op het verkeerde punt scherpgesteld is (de bladeren vooraan zijn scherper dan de vogeltjes). Heb je - gezien het feit dat de vogeltjes centraal op de foto's staan - wel het centrale scherpstelpunt geselecteerd?
    www.elwee.net

Comment

Bij de 2de en 3de foto denk ik dat je AF-gebied op breed had staan, kan je beter punt voor kiezen. Maar zo een klein vogeltje tussen al die takken en bladeren is zowiezo moeilijk scherpstellen.
      De 1ste foto is met wat bewerking wel goed te krijgen, of heb je dat al gedaan ?
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

welke lens?
        soms kan een monopod ook helpen
        nikon stuff

Comment

Je maakt het jezelf, als beginner, wel een beetje moeilijk door zangvogeltjes ter grootte van mezen en vinken in een boom te fotograferen. Je kunt haast net zo goed proberen zout op hun staart te leggen...

In jouw plaats zou ik starten met "grotere" vogels die makkelijker te benaderen zijn, bv in de zoo of zo. Ken je niemand die een grote vogelière heeft ? Een duiveltil ? Hoenderen ?

Als je een vink & Cie wilt fotograferen moet je toch al een serieuze tele hebben, want die beestjes zijn nogal schuw. Uit je foto's leid ik af dat je niet meteen zo'n straffe tele hebt dus ben je op het verkeerde wild aan het jagen.

Comment

hey
            kan ik mij bij aansluiten: mezekes en zo, (voorlopig) niet mijn ding

met een lens van 200 - 500 en ge ziet ze nog maar amper als ge er vijf meter vanaf zit

daarom papegaaien en zo in de dierentuin

veel plezier
            Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

Comment

Ok bedankt voor de reacties
              die duif had ik de verkeerde gepost was te overbelicht
              moet wel zeggen al men ' groter wild ' zijn wel scherp het is maar juist met die kleine vogeltjes dat ek ze niet scherp krijg

Maar zal julie tips eens toepassen en later deze week nog eens een foto posten

Mvg Fre.V

Comment

Working...
              X