Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Zoals reeds gezegd te klein om fatsoenlijk te kunnen beoordelen, maar 't heeft in elk geval wel iets. Enkel de zwarte kabel links onderaan vind ik - zelfs op deze kleine versie - storend. Misschien kan je eens croppen zodat het strand volledig weg is. Ik vermoed dat dat een grotere dieptewerking in de foto zo creëren.
nee hoor bedankt, alleen nog effe die gele balkjes weg.
grt,bouk.
beste Bouk, ben niet zo'n techneut met de pc en heb dus geen idee hoe dit te doen
Ik fotografeer nog niet zo lang met een spiegelreflexcamera en vraag me af waarom je de camera instellingen vroeg? wat haal jij daar uit?
gr
willem
Wat mij betreft is de crop veel beter. De gele balk verschijnt als een foto op zijn langste kant meer dan 900 pixels is. De jouwe is 913x433, verkleinen naar 900x??? zal de gele balk weghalen. Na 't verkleinen nog een beetje verscherpen en wegschrijven aan een hogere kwaliteit (37 KB voor zo'n jpeg is wel erg weinig waardoor je veel detail verliest), en 't komt helemaal in orde...
ok, maar kan je ook zeggen aan de hand van de gegevens of je andere instellingen gebruikt zou hebben? bv een andere diafragma?
nee... instellingen zijn goed hier.
misschien had ik gekozen voor en iets hoger diafragma, maar denk dat dat hier niet veel verschil had gemaakt hoor.
grt,bouk.
Comment