Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vallei nabij de Ben Nevis (mijn eerste foto)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vallei nabij de Ben Nevis (mijn eerste foto)

    Hallo Dames en Heren,

    Hier bij mijn vuurdoop (mijn eerste foto). Deze is gemaakt tijdens mijn rondreis door schotland. Ik had het rare idee om de Ben Nevis te beklimmen (helaas niet de top kunnen bereiken) en onderweg kwam ik deze vallei tegen.

    Ik ben zelf nog een beginner en hoop dus veel te leren van de kritiek op de foto's.

    De verbeterde versie


    Alvast bedankt.

    ps. als het goed is zit alle EXIF informatie in de JPEG. Wordt het nu aangeraden om deze informatie zelf in deze post te zetten of is het in de JPEG hebben van deze informatie voldoende?
    Last edited by nickyb2; 10 juni 2010, 11:51.
    Een hoop geklungel + Nikon D90 = Mijn Photostream.

  • #2
    Re: Vallei nabij de Ben Nevis (mijn eerste foto)

    Vind het een mooie foto, zou zo in het landschap kunnen treden.

    Vriendelijke groet,

    Hilde
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Vallei nabij de Ben Nevis (mijn eerste foto)

      Heel mooi compo van een heel mooi zicht, alhoewel.
      De lucht is lichtjes uitgebrand en de foto in z'n geheel mist toch wat "vibrance".
      Het doorzichtig bandje met uw handtekening doet veel afbreuk aan de foto.

      Als het exif nog in de foto zit is dat voldoende.

      Grtz, RF


      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

      Comment


      • #4
        Re: Vallei nabij de Ben Nevis (mijn eerste foto)

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Heel mooi compo van een heel mooi zicht, alhoewel.
        De lucht is lichtjes uitgebrand en de foto in z'n geheel mist toch wat "vibrance".
        Het doorzichtig bandje met uw handtekening doet veel afbreuk aan de foto.

        Als het exif nog in de foto zit is dat voldoende.

        Grtz, RF
        Ik zelf vind het doorzichtige bandje ook niet heeeel erg mooi. Het liefst wil ik toch iets van een klein logo rechts onderin, zodat toch duidelijk is dat het mijn foto is maar niet hinderlijk is.

        Heeft u nog advies over hoe ik de foto misschien met wat nabewerking beter kan krijgen? Ik heb met aan aantal instellingen gespeeld, maar ik ben bang dat er weinig meer aan spierwitte wolken te doen is.

        Heel erg bedankt voor de reacties.
        Een hoop geklungel + Nikon D90 = Mijn Photostream.

        Comment


        • #5
          Re: Vallei nabij de Ben Nevis (mijn eerste foto)

          Mooie landschapsfoto met inderdaad een paar kleine (bijna verwaarloosbare) foutjes, want ELKE foto kan beter. Mij spreekt ie vooral aan omdat deze regio op ons programma staat voor komende september . Hopelijk is het weer dan even goed.
          Groetjes.

          Comment


          • #6
            Re: Vallei nabij de Ben Nevis (mijn eerste foto)

            steeds op stap gaan met de neutrale gradatiefilter, die doet wonderen voor de lucht.

            mooi landschapje

            Comment


            • #7
              Re: Vallei nabij de Ben Nevis (mijn eerste foto)

              Ik heb gepoogd om de foto nog wat bij te werken, zie de tweede foto voor het resultaat. Wat vinden jullie van de veranderingen?


              @edbzulte: mocht je nog niet precies weten waar je allemaal naar toe gaat. Ik zelf vond Isle of Skye het mooiste stuk van mijn rondreis. Helaas waren in mei vele kastelen omringd door stellages of bedekt bouw zeil, maar misschien zal het in september wel klaar zijn. Een Explorer Pass is trouwens wel een aanrader.
              Een hoop geklungel + Nikon D90 = Mijn Photostream.

              Comment

              Working...
              X