Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allereerste probeersels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Allereerste probeersels

2 en update 3 heel mooi, met voorkeur voor 2 omdat ik het standpunt daar beter vind.
    1 is voor mij ook wat te druk.

Comment

Zou zo'n monitorcalibratietoestelletje iets uithalen? Ik bedoel maar, de kleuren en contrasten veranderen naarmate ik mijn laptopscherm minder of verder openklap....dus wat is dan de perfecte stand van mijn scherm? Zelf met een gecalibreerd scherm zou dat probleem blijven bestaan.

@cwe: Ik zou ook liever een wazigere achtergrond (een bokeh noemen ze dat zeker in gotografenjargon ) gehad hebben.
      Alleen lukte mij dit niet met mijn lens. Mijn lens was volledig ingezoomd, en het maximale diafragma was dan f/5.6 (diafragma van mijn kitlens gaat van f/3.5 tot f/5.6). Een groter diafragma instellen was was niet mogelijk.
      Als er nog een ander trucje bestaat om een mooie DOF te verkrijgen, hoor ik het graag! ( en neen, momenteel nog geen nieuwe lens kopen )

Comment

3e vind ik heel knap (versie waarbij het contrast wat verhoogd is).
        Vraag me af wat voor licht je gebruikt hebt... buiten bij zonlicht? Het heeft de indruk onder een lichttent genomen te zijn... heel diffuus licht.

En als bloemen je ding zijn, misschien toch uitkijken naar een macro-lens (tamron 90mm, tokina 100 of sigma 105 tweedehands zoeken als het budget bvb geen canon 100mm toelaat). kit-lens is niet helemaal geschikt voor macro... Of als je een all-round met toch wat meer mm wilt, komt een 28-135 is usm misschien ook in de buurt (en heeft als voordeel wat meer all-round te zijn).

Just my 2 cts.
        Veel plezier met je nieuwe (verslavende) hobby

mvg,
        Hiawatha
        What if...

Comment

De foto's zijn idd buiten genomen (vorige zaterdag, was lekker zomerweertje). Op het moment dat de laatste foto's genomen zijn was het al iets bewolkt. Boven mij hing een parasol.

De macrolenzen die je voorstelt heb ik al bekeken, want ik hou inderdaad heel erg van bloemen/insectenfotografie.
          En het leuke is dat bv. de 100 mm canon lens ook goed geschikt is voor portret
          Die kitlens is idd niet geschikt van macro, maar aangezien ik pas begonnen ben, heb ik nog geen ganse uitzet in mijn bezit. Ik roei met de riemen die ik heb en probeer er het beste van te maken, en de techniek eerst onder de knie te krijgen.

Comment

Licht bewolkt werkt inderdaad als een reuze lichttent Licht genoeg en toch zachte schaduwen...

macro-lens heeft doorgaans een (te) trage AF voor portret, maar qua brandpuntsafstand en scherpte zijn ze inderdaad goed he...

Benieuwd hoe lang je't gaat uithouden voor je toch naar meer mm gaat overstappen om bloemen te fotograferen

Groetjes,
            Hiawatha
            What if...

Comment

Working...
            X