Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oranje boven !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oranje boven !

Net bij het tuincentrum geweest en een mooi bloempje gekocht. 2 euro !

Hoe vinden jullie hem ? Teveel ruis op ISO 400 ?

Groet,

Jan

Re: Oranje boven !

toch wel!
    istelle

Comment

Al dat geraas over ruis interesseert mij niet.
      Ik heb honderden, duizenden foto's gemaakt bij ISO-waarden van 3200 en meer.
      Natuurlijk zijn er verschillen te zien met ISO 100. Nou en ?
      Als je kijkt naar de klassieke fotografie en wat daar wordt aangemerkt als de top, dan zie je ook voldoende onscherpte en korrel (ouderwetse ruis maar dan mooier).

Uiteindelijk gaat het om de resulterende foto en de emotie die daarmee moet worden overgebracht.

Vergeef me deze welgemeende tirade. De foto is netjes, ik kan zien wat voor plantje het is, maar ik kan niet voor warm lopen voor deze Begonia. Ga maar fotograferen met emotie.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

Als leek vind ik andere foto's van jou mooier... Ik weet niet precies wat er anders zou moeten aan deze foto maar deze foto spreekt me minder aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SunnyMoon Bekijk bericht
          Als leek vind ik andere foto's van jou mooier... Ik weet niet precies wat er anders zou moeten aan deze foto maar deze foto spreekt me minder aan.
          Kan me hier wel in vinden. Als beginner ben ik toch nog vaak verrast over de reacties die ik krijg. In positieve en negatieve zin.

Groet,

Jan

Comment

Deze foto vind ik persoonlijk niet zo goed, omdat ik niet goed weet wat je eigenlijk in de spotlights wou zetten.
            Ik weet niet waarom iedereen altijd zo bezig is met ruis en verder, er zijn veel belangrijkere dingen dan dat hoor.
            Bijvoorbeeld de kleuren, die zijn bij jou zeer helder en fris.
            De compositie in deze foto vind ik persoonlijk niet zo goed, maar laat je zeker niet ontmoedigen, want ik ken geen enkele fotograaf die met zijn eerste foto al een prijs won hoor.
            Oefening baart kunst.
            Website[/CENTER]

Comment

Working...
            X