Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Arthur, de Berner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Arthur, de Berner

Hallo allemaal,
    Dit is mijn eerste foto die ik op het forum plaats. Wat vinden jullie hier van?

Camera Model: SONY (DSLR-A300)
    Lens Focal Length: 70,00 mm (AFDT18-70mm F3.5-5.6(D))
    Shutter Speed: 1/125 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 250
    Compensation: EV 0/10

Re: Arthur, de Berner

Owwww zo'n lieve oogjes!! Mooie foto imo!
    Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
    Flickr

Comment

Ziet er ne lieven uit , staat er goe op
      Grtj.

Comment

Bedankt allemaal!
        T'is ook ne lieve. En hoe ouder hoe liever

Comment

mooi beest dienen "arthur"; kon echter niet meer detail worden gehaald uit die witte pels rond neus en voorhoofd?

Comment

Brave foto van een mooie hond, euh nee, mooie foto van een brave mooie hond .
            Vroeger ook een kruising gehad van een Berner Senner en een St. Bernard, wat een zalige honden zijn dit toch.

Grtjs
            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huysttem Bekijk bericht
              mooi beest dienen "arthur"; kon echter niet meer detail worden gehaald uit die witte pels rond neus en voorhoofd?
              Misschien wel? Ik heb het niet geprobeerd. Arthur kijkt niet zo vaak zo mooi in mijn lens. Hoe zou je dan meer detail uit zijn witte snoet halen, onderbelichten?

Comment

Als je in Raw foto's neemt kan je nog veel detail terughalen; kijk maar eens naar de witte borst van Arthur. Ook is op mijn scherm het rechteroog iets te veel in duisternis gehuld.
                Maar het is best een goeie foto hoor, alleen hoe langer je met fotografie bezig houdt hoe strenger je in 't algemeen toekijkt op foto's (en ook op die van mezelf!!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huysttem Bekijk bericht
                  Als je in Raw foto's neemt kan je nog veel detail terughalen; kijk maar eens naar de witte borst van Arthur. Ook is op mijn scherm het rechteroog iets te veel in duisternis gehuld.
                  Maar het is best een goeie foto hoor, alleen hoe langer je met fotografie bezig houdt hoe strenger je in 't algemeen toekijkt op foto's (en ook op die van mezelf!!)
                  Ik geloof dat ik die foto in Raw heb. Moet ik eens nakijken en wat aan 'prullen'. Maar t'is wel zo dat zijn streep witter is dan zijn borst (meer gele schijn).

Comment

Kan technisch misschien beter, maar qua compositie vind ik hem top !

Ga zo door.

Jan

Comment

huh...
                      een tijdje terug was mijn eerste foto ook één van mijn berner (zoek maar eens op My dog")
                      Toen kreeg ik de opmerking dat het spijtig was dat er maar één oog zichtbaar was...
                      Nu zie ik hier eigenlijk net dezelfde fout... en niemand die het opmerkt?
                      't is inderdaad niet simpel om een berner te trekken he, met die zwarte pels en donkere ogen en dan die witte aftekening...
                      Als er iemand is, die daar tips voor heeft?

BTW: het wit lijkt me wat uitgebrand en 't zwart wat dichtgelopen... of ligt dit aan mij?
                      Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neleke Bekijk bericht
                        huh...
                        een tijdje terug was mijn eerste foto ook één van mijn berner (zoek maar eens op My dog")
                        Toen kreeg ik de opmerking dat het spijtig was dat er maar één oog zichtbaar was...
                        Nu zie ik hier eigenlijk net dezelfde fout... en niemand die het opmerkt?
                        't is inderdaad niet simpel om een berner te trekken he, met die zwarte pels en donkere ogen en dan die witte aftekening...
                        Als er iemand is, die daar tips voor heeft?

BTW: het wit lijkt me wat uitgebrand en 't zwart wat dichtgelopen... of ligt dit aan mij?
                        Als je zelf je eerste eerste foto (hoeveel eerste foto's komen er nog, wat heb je hier mee in gedachte ???) vergelijkbaar vindt met je tweede eerste foto, zou ik geen derde eerste foto posten.....

Jan
                        Last edited by schollaert; 31 mei 2010, 19:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                          Als je zelf je eerste eerste foto (hoeveel eerste foto's komen er nog, wat heb je hier mee in gedachte ???) vergelijkbaar vind met je tweede eerste foto, zou ik geen derde eerste foto posten.....

Jan
                          sorry Jan, maar ik snap niet wat je hier bedoelt, kan je me even verduidelijken wat je net bedoelt?
                          Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neleke Bekijk bericht
                            sorry Jan, maar ik snap niet wat je hier bedoelt, kan je me even verduidelijken wat je net bedoelt?
                            Hoi Neleke,

Ah, ik zie nu mijn fout. Ik dacht dat deze post ook van jouw was. Excuus. Deze prent is echt beter dan die van jou......

Jan
                            Last edited by schollaert; 31 mei 2010, 20:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                              Hoi Neleke,

Je hebt het over je eerste foto, maar er kan er maar één de eerste zijn toch ?

Jan
                              ff kijken, ik was hier niet de topicstarter, ik heb maar één eerste foto, nl "my dog"...
                              ik wilde alleen maar zeggen dat het moeilijk is om bij berners zowel wit als zwart er goed op te krijgen en te zorgen dat het tweede oog (in de schaduw) voldoende detail heeft en vroeg hier tips voor, waar TS waarschijnlijk ook wel bij geholpen zal zijn...

en inderdaad qua compo is deze een stuk beter...

Comment

Working...
                              X